تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7668

آشغال‌های دوست داشتنییکی از فیلم‌هایی که امسال فرم حضور در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده؛ آشغال‌های دوست‌داشتنی به کارگردانی محسن امیریوسفی است.

به گزارش سینماسینما، آشغال‌های دوست‌داشتنی فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محسن امیریوسفی ساخته سال ۹۱ است. این فیلم از دولت محمود احمدی‌نژاد موفق به دریافت مجوز پخش نشد و از دولت حسن روحانی نیز نتوانست پروانه نمایش برای سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

امیر یوسفی این فیلم را با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخت و بعد آن را برای حضور در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر ارائه کرد اما فیلم نه تنها در جشنواره به نمایش درنیامد بلکه توسط هیات انتخاب نیز دیده نشد. حتی در محافل سینمایی شنیده شد علیرضا رضاداد فیلم را در کیف خود گذاشته و به هیچیک از اعضای هیات انتخاب نشان نداده است. به همین دلیل هیچ صورت‌جلسه‌ای درباره دیدن شدن فیلم در سال ۹۲ نیز وجود ندارد. ابراهیم داروغه‌زاده و مازیار میری که جزء اعضای هیات انتخاب آن دوره بودند نیز اعلام کردند فیلم را ندیده‌اند.

مهرماه سال ۹۳ نیز کمیسیون فرهنگی مجلس نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت و از رئیس سازمان سینمایی تقاضا کرد به فیلم آشغالهای دوست داشتنی در کنار فیلم‌هایی همچون عصبانی نیستم و قصه‌ها اجازه نمایش ندهد با این حال امیریوسفی سال ۹۳ نیز متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود و فرم حضور در جشنواره را تکمیل کرد که این‌بار دبیرخانه جشنواره آن را رد کرد.

آشغال‌های دوست‌داشتنی بعد‌ها در یک نمایش خصوصی توسط سازمان سینمایی برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان و رسانه‌ها قرار گرفت هرچند کیفیت پایین نسخه به نمایش درآمده؛ اعتراضِ امیریوسفی را به دنبال داشت.

کارگردان فیلم آشغال‌های دوست داشتنی بعد‌ها سهم بنیاد سینمایی فارابی را خرید و مالکیت تمام فیلم را برعهده گرفت و امسال به عنوان کارگردان و مالک فیلم؛ فرم حضور در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده و هم‌اکنون فیلم را به دبیرخانه تحویل داده است.

هرچند در برخی رسانه‌ها اعلام شد فیلم از سوی هیات انتخاب رد شده اما با پیگیری‌های ایلنا مشخص شده این خبر صحت ندارد و سازندگان فیلم به شدت به‌دنبال حضور فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر هستند و می‌خواهند فیلم توسط هیات انتخاب دیده شود و در صورت رد شدن؛ دلایل آن اعلام شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که فیلم دیگر محسن امیریوسفی به نام خواب تلخ بعد از ۱۲ سال توقیف سرانجام از ماه پیش در گروه هنر و تجربه اکران شده که ازقضا استقبال خوب مخاطبان را نیز همراه داشته است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا فیلم آشغال‌های دوست داشتنی نیز به وضعیت خواب تلخ دچار می‌شود و چند سال دیگر توقیف می‌ماند یا سازمان سینمایی آن را اکران می‌کند؟ هرچند خواب تلخ در زمان توقیف در ایران در بسیاری از جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمد و جوایز بسیاری نیز کسب کرد.

فیلم آشغال‌های دوست داشتنی با حضور شهاب حسینی، صابر ابر، شیرین یزادن‌بخش، نگار جواهریان، هدیه تهرانی، اکبر عبدی و حبیب رضایی ساخته شده و به مسئله وحدت ملی و تحمل عقاید می‌پردازد.

 

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها