زهره جمالی | بی قانون
پژوهشگران و محققان بالاخره سر عقل آمدند. آنها تصمیم گرفتند بهجای پژوهشهای بیخودی مثل ارتباط کچلی زیر ۲۷ سال آقایان با سیب زمینی سرخ کرده و یا طرز پرورش کلم بروکلی در سیاره پاپوآ به پژوهشهای جامع و مفیدتری بپردازند. از جمله علاقه افراطی ایرانیان در استفاده از افراد چشم رنگی و مو بور در تیزرهای تبلیغاتی. از تبلیغ بانک بگیر تا تبلیغ ماست و خمیر دندان با دهان بسته. یعنی شما اگر یک فرد خارجی باشید با دیدن تبلیغهای تلویزیونی، بیلبوردی، بنری و حتی بروشوری، ایرانیان را افرادی چشم رنگی و مو بور با دماغ و دهن یه گردویی تصور میکنید که صبح تا شب کف بازار پلاسند برای سِت کردن پارکت کف آشپزخانه با رنگ بشقابهای پلوخوریشان. تا جایی که اوج دغدغهشان در زندگی فقط داشتن تیرهشور و سفیدشور برای لباسهایشان است. در صورتی که در حالت واقعی ایرانیها کلهسیاههای چشم و ابرو مشکی هستند، با پوستهای گندمگون که از صبح تا شب کف نت پلاسند. دائم هم با قطع و وصل کردن وی پی اِن، در تلاشند سرعت را از حالت مورچهای به لاک پشتی تغییر دهند بلکه بتوانند فیلم زایمان طبیعی پنگوئنها در قطب شمال را دانلود و پیج عکسهای لو رفته از بازیگران ایرانی را فالو کنند. همیشه هم خیال می کنند این وضعیتی که درش هستند یک روزی تمام میشود و بالاخره یک نفر میزند روی شانهشان و میگوید: «برای دوربین مخفی دست تکان بده». غافل از اینکه حالا حالاها باید صبر ایوب را درخواست بدهند.
خلاصه اینکه آنقدر در بهکارگیری از چشم رنگیها و مو بورها در تبلیغات تلویزیونی افراط نکنید. چون الان کار به جایی رسیده است که دم عیدی مادر من رفته است بازار و یک جفت لنز یخی برایم گرفته و انتظار دارد مثل همان خانم چشم رنگیه در تبلیغات، دستمال به دست، رقصان و شادان در چشم بههم زدنی در و دیوار خانه را برایش برق بیندازم. ولی من تنها کاری که از دستم بر میآید، این است که لنزها را به چشمایم بزنم و با نیم رخِ فیس شرقیام در آواتار، یک تنه بزرگ علوی را به چالش کشیده و به کوچک علوی تبدیل نمایم.
🔻🔻🔻
روزنامه طنز بی قانون (ضمیمه طنز روزنامه قانون)
👇👇👇
@bighanooon
@DastanBighanoon
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «شاهنقش»؛ وقتی میز و قدرت، آلودگی میآورد…
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» بهترین فیلم جشنواره هاینان چین شد
- سه نمایش تازه در راه عمارت نوفللوشاتو
- مستند «در کنار درختان زیتون»؛ داستان زنی که امتداد آزادگی بود
- بهترین فیلمهای ۲۰۲۵ از نگاه سایت راجر ایبرت؛ «نبردی پس از دیگری» در صدر، «یک تصادف ساده» در رده دوم
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- نگاهی به فیلم سینمایی «بی سر و صدا»؛ چی شد که تو دیو شدی؟
- «زال و رودابه» به مصر میرود
- مصاحبه با نوآ بامباک درباره فیلم آخرش «جی کلی»؛ چگونه او دوباره عاشق سینما شد؟
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- مستندساز جاسوس نیست
- نمایش موزیکال «رابین هود» ۲ / گزارش تصویری
- کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران به خوانندگی وحید تاج / گزارش تصویری
- چهار نامزدی برای «یک تصادف ساده»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۶ معرفی شدند
- نگاهی به نمایش موزیکال «رابین هود»؛ وقتی صلح آواز میخواند
- اکران و نقد «مادر» در سینما اندیشه
- جهانِ پشتِ یک تصادف
- رونمایی از پوستر «مُک» در آستانه نمایش در جشنواره سینماحقیقت
- «یک تصادف ساده» نامزد ۴ جایزه WAFCA ۲۰۲۵ شد
- جشنواره بینالمللی دریای سرخ؛ اهدای جایزه دستاورد به مایکل کین/ نگرانی آدرین برودی از هوش مصنوعی
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- پایان جشنوارهای با داوری پیمان معادی؛ «آسمانِ موعود» بهترین فیلم جشنواره مراکش شد
- خوانشی روانشناختی از «چشمبادومی»؛ روایت گسسته در آینه هویتِ متلاشی
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد





