به گزارش سینماسینما، علی جنتی با اشاره به فیلمهای حاضر در جشنواره فجر ادامه داد: عمده این فیلمها در دولت فعلی تولید شدهاند و در دورههای گذشته مجبور بودیم جلوی اکران برخی از فیلمها را به دلیل مشکلاتی که در محتوا داشتند، بگیریم اما امسال کمتر از این مسائل داریم، البته مشخص نیست که هیچ موردی وجود نداشته باشد.
او که در حاشیه امضاء تفاهمنامه «رایتل» سخن میگفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا فیلمی از جشنوارهی فجر دیده است، با بیان اینکه از ۲۲ فیلمی که در بخش مسابقه جشنواره شرکت دارند، همه را ندیده است، گفت: گاهی فیلمهایی که حواشی و بحثهای زیادی دارند و هیات نظارت نمیتوانند در مورد آنها تصمیم گیری کنند، از آن دوستان میخواهم تا فیلم را برای من بیاورند و من هم نظرم را بگویم، البته این موضوع در مورد فیلمهایی است که در خارج از جشنواره بودهاند و در مورد فیلمهای حاضر در جشنواره سی و چهارم تا کنون چنین موردی نبوده است.
این مسوول همچنین در خصوص تمام شدن سریع بلیتهای جشنواره فجر و شائبه خرید انبوه برخی افراد به قصد فروش در بازار سیاه نیز، توضیح داد:این اتفاق اساسا ممکن نیست زیرا برای خرید بلیت جشنواره هر فرد باید کد ملی خود را وارد میکرد و تعداد مشخصی بلیت تهیه میکرد، بنابراین هیچ فردی نمیتواند بیش از یک بار بلیت خریده باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص مشکل پیامکهای تبلیغاتی و همکاری وزارت ارشاد با وزارت ارتباطات در این خصوص نیز اظهار کرد: بحث ارسال پیامکهای تبلیغاتی و بحث محتوای این پیامکها دو موضوع متفاوت است که نباید آنها را با هم مخلوط کرد. نظارت بر محتوای پیامکهای انبوه بر عهده وزارت ارشاد است و باید برای محتوای آنها، از وزارتخانه مجوز گرفته شود. بحث دیگر پیامهای تبلیغاتی است که به صورت انبوه به مخاطبان ارسال میشود که موضوعی فنی است و این که کاربر تمایل به گرفتن پیامهای تبلیغاتی دارد یا نه در حوزه کار وزارت ارتباطات است.
وی با بیان اینکه مجلس نیز در مورد محتوای پیامکها تاکنون سوالی نپرسیده و شکایتی هم نسبت به وزارت ارشاد وجود نداشته است، در خصوص راه اندازی سامانه نظارت بر محتوای پیامها نیز اظهار کرد: این موضوع به تازگی در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و کار نظارت بر محتوا را به ما محول کردهاند، ابزارهای این کار ایجاد شده است و در حال حاضر نیز در خیلی از بخشها این نظارت صورت میگیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش رضا ناجی به شباهت نقش او در فیلم مارموز با علی جنتی وزیر اسبق ارشاد
- نظر علی جنتی درباره وزیر پیشنهادی ارشاد
- علی جنتی، مسعودکیمیایی، اصغرفرهادی، جمشیدمشایخی، پوریاپورسرخ و …در مراسم ختم علی معلم/تصاویر
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- واکنش رییس سازمان سینمایی به شایعهسازی درباره علی جنتی
- وزرای ارشاد و شمشیرهای بیسپر/ یادداشتی از محمد علی ابطحی
- حوزه فرهنگ اولویت دولت نبود!/ گفتگوی رادیویی با کیوان کثیریان درباره استعفای علی جنتی
- یادداشت مرضیه برومند درباره ترمیم کابینه/ چرا در برابر آن مداح سکوت میکنید،اما…
- «سید عباس صالحی» سرپرست وزارت ارشاد شد/ دوشنبه مراسم تودیع و معارفه
- ایوبی: مملکت پر از گزینه است/ من چیزی بیشتر از شما نمی دانم
- اولین واکنش وزیر ارشاد به خبر استعفایش
- طنز آیدین سیارسریع درباره گزینه های نوبل و انتخاب وزیر ارشاد
- اختصاصی سینماسینما/ گزینه جدید وزارت ارشاد از کدام جناح است؟
- بازتاب یک استعفا در روزنامههای کشور
- گزارش اختصاصی/ نزدیک ترین همراه رییس جمهور به وزارت ارشاد میرود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





