احمد طالبینژاد از جمله منتقدان با سابقه و تاثیرگذار سینماست که این روزها فیلم «موج نو» را در گروه هنر و تجربه اکران خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم اصغر فرهادی به دیدار داریوش مهرجویی میرود. او که قرار است در فیلم بعدیاش به سینمای عامهپسند بپردازد گفت: «انشاءالله فیلم موج نو اکران بشود و شرایط مساعدی هم داشته باشد. فیلم بعدی خود را با رویکرد به سینمای عامهپسند روانه اکران میکنم. مردم با سینما آشتی کردهاند. بر عکس دولت قبل که هر کاری میکرد و مردم لج کرده بودند؛ این بار مردم با فضای اجتماعی فعلی و حتی سینما آشتی کردند. لج مردم در گذشته باعث شد بدنه سینمای ایران آسیب جدی ببیند. سالنها و پردیسهای سینمایی جدید و با کیفیت مزید بر علت است. مردم دوست دارند در یک سالن با کیفیت و با امکانات بالای تصویری و صوتی یک اثر سینمایی را بهعنوان یک کالای فرهنگی استفاده کنند. البته دلیل اصلی رونق سینما، کارگردان و موضوع فیلم است.
گروه هنر و تجربه یک اتفاق مهم تاریخی
این منتقد سینمای ایران ادامه داد: «دولت برنامهریزی ندارد. همین مسئولان سینمایی چندین فیلم سینمایی پرهزینه تولید کردند و کلی تبلیغات کردند که درنهایت در گیشه شکست خورد و فروش آنچنانی هم نداشت و من دوست ندارم نامشان را بیاورم. اگر روی فیلم «محمد رسول الله(ص)» مداقه و کنکاش کنید متوجه میشوید که نسبت به هزینه، درآمد مناسبی نداشته است. معمولا در اعداد و ارقام اغراق میشود که همیشه این امر وجود داشته و ما باید در این زمینهها واقعنگر باشیم. همیشه گفتهام که گروه هنر و تجربه یک اتفاق مهم تاریخی در سینمای ایران و کاری بزرگ بود.»
مجتبی راعی: در این روزگار واقعا نمیتوانم فیلم بسازم
مجتبی راعی که از چهرههای شناخته شده سینمای دینی و دفاع مقدس است و آثاری شاخص در این زمینه تولید کرده است به «فرهیختگان» گفت: «در این روزگار واقعا نمیتوانم فیلم بسازم. دلیل اصلیاش را هم نمیدانم. سالهای ۱۳۶۴ در جبهه و در خطمقدم فیلم میساختیم و چه چیزهایی که با گوشت و خون خود لمس نکردیم. چه چیزهایی که ندیدیم و واقعا یاد آن دوران بخیر. به ما سر ساخت فیلم اسلحه داده بودند که اگر عراقیها آمدند از خودمان دفاع کنیم و فرماندهان جنگ نیز ساعتها بدون ثانیهای سکوت پشت بیسیم، رزمندگان را هدایت میکردند. خود این حرکت صد برابر از هیجانانگیزترین فیلم تاریخ بالاتر بود. شهید خرازی چه کارهایی که در آن دوران نکرد.»
منبع:روزنامه فرهیختگان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- سینما و دههای که شصت بود!
- دعوت به مجلس عزاداری/ گفتوگو با احمد طالبینژاد درباره فیلم «شازده احتجاب»
- احمد طالبینژاد :بزرگان سینما هم کپیکاری کردهاند/ماجرای شکایت اکبر گلپا از پازولینی
- «کار کثیف»؛ تصویری واقعی و بیاغراق از جامعه
- فیلمهای امیر نادری حدیث نفس اوست/ ماجرای «کات، چابهار» چه بود؟!
- روایت احمد طالبینژاد از فرصتسوزی که در حق جمشید مشایخی شد
- حماسی و شبه اساطیری/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- یادداشت احمد طالبی نژاد درباره حواشی حضور فراستی در تلویزیون:بهرام که گور می گرفتی …
- سینمایی برای جامعه بشری :سینمای اجتماعی و اصغر فرهادی/یادداشتی از احمد طالبی نژاد
- سینمای ایران در آستانه تعطیلی/یادداشتی از احمد طالبی نژاد
- انتقاد احمد طالبی نژاد از پخش فوتبال در سینماها /ماجرای سودجویی پردیس های سینمایی
- احمد طالبی نژاد : لاتاری و آیینه بغل هم فیلمفارسی اند
- یادداشت احمد طالبی نژاد درباره رقص محمود دولت آبادی در کنسرت لیان/کار خوبی کردی که…
- احمد طالبینژاد در گفتوگو با سینماسینما/ «خوک» یک فیلم مشکوک است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





