سینماسینما، علی پاکزاد – مجید صالحی تاکید کرد کلیشه عنوان شده درباره نادیده گرفته شدن حاصل کار بازیگران در فیلم های کمدی صحت ندارد و مثال نقض آن جوایز اکبر عبدی و رضا عطاران است.
به گزارش سینماسینما ، مجید صالحی بیشتر به دلیل بازی در نقش های طنز شناخته شده است، اما بعد از بازی در فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی فضای ورود به نقش های غیرطنز برای این بازیگر باز شد. بازی قابل قبول او در فیلم کاهانی زمینه آن را فراهم کرد که صالحی تجربیات تازه ای را در سینمای ایران پیشت سربگذارد که حاصل یکی از آن ها در قالب فیلم «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی به نمایش درآمد. صالحی در این فیلم نقشی کاملا جدی ایفا کرد. «چراغ های ناتمام » در بخش چشم انداز جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد.
صالحی درباره حضور در این فیلم گفت: «این فیلم را به دلیل نقش متفاوتی که بازی کردم دوست داشتم. بسیاری از فیلمها بودند که فروش خیلی خوبی داشتند، اما به شخصه یک بار هم آنها را نگاه نکردم. برای مثال می توانم به فیلم «شاخه گلی برای عروس» اشاره کنم. فیلم مفرحی بود و مردم استقبال خوبی از آن داشتند. اما با سلیقه من سازگار نبود. البته فیلم های کمدی دیگری هم بودند مثل «مجردها» که نوشته فرهاد توحیدی بود و آقای اصغر هاشمی کارگردانی آن را انجام دادند، «مجردها» کمدی آبرومندی بود. اگر زمانی کاری را انجام دهم قطعا از آن راضی هستم. امیدوار بودم که فیلم «چراغ های ناتمام» در جشنواره موفق باشد.
او ادامه داد :«هیچ وقت به جایزه فکر نمی کنم. تصوری نداشتم که این فیلم به جشنواره راه پیدا می کند یا نه. عموما تصمیم گیری ها در جشنواره سلیقه ای است. برای مثال بسیاری از همکاران، بازی من در فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی را قابل قبول می دانند. همکاری قابل توجهی با بابک حمیدیان داشتم. خیلی ها معتقد بودند بازی در فیلم «چراغ های ناتمام» مورد پسند جشنواره نخواهد بود. یعنی این بازی نمی توانست جایزه به همراه داشته باشد.»
صالحی درباره دیده شدن حاصل کار بازیگران طنز در جشنواره ها گفت: «خوشحال هستم که می توانم نقش های متفاوتی بازی کنم. خیلی ها می گویند در جشنواره به بازیگران طنز توجه نمی شود، اما من چنین عقیده ای ندارم. چون در سالهای گذشته رضا عطاران، سعید آقاخانی و اکبر عبدی برای بازی در فیلم های کمدی سیمرغ گرفتند. هیچ وقت برای کسب جایزه کار نکرده ام. ارتباط با مخاطب برای من بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. جنس بازی در سینما و تلویزیون را از آقای طهماسب و جبلی یاد گرفته ام؛ و این موضوع برایم اهمیت دارد.»
بازیگر فیلم « چراغ های ناتمام» درباره انتخاب نقش های متفاوت گفت: «یک بازیگر باید بتواند در همه ژانرها نقش آفرینی کند. به شخصه مایلم، هم نقش ملودرام داشته باشم و هم بتوانم به خوبی کمدی بازی کنم. برای مثال استاد انتظامی، پرویز پرستویی یا اکبر عبدی جزو کسانی هستند که در همه ژانرها بی نظیر بوده اند. حالا بازیگری سخت تر از سالهای گذشته شده است. چون بزرگان ما در همه نقشها بازیهای خوبی از خود نشان داده اند و ما امروز برای اینکه متفاوت باشیم کار سختی را در پیش داریم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- «شماره ۱۰» در راه فجر ۴۱/ انتشار سکانسی با بازی مجید صالحی
- گرگها زمستان ندارند/ کوتاه درباره فیلم «برف آخر»
- پیچیده، ساکت، عاشق/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- مردد و کمرنگ/ نگاهی به موسیقی فیلم «برف آخر»
- دلدادگی در بستر برف/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- امین حیایی و مجید صالحی بازیگران اصلی «ساخت ایران۳» / آغاز فیلمبرداری با واکسیناسیون عوامل
- فیلمبرداری «برف آخر» در شمال کشور به پایان رسید
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- رونمایی از تصویر امین حیایی در «برف آخر» + عکس
- مجید صالحی در «برف آخر» بازی میکند + عکس
- ادامه فیلمبرداری «صحنهزنی» در تهران + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
- نگاه زیرپوستی به نابسامانیهای اجتماعی/ یادداشتی بر فیلم «زیر نظر»
- مراسم تشییع مرحوم مجید اوجی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد