سینماسینما، علی پاکزاد – احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره شرایطی که برای فیلم رضا درمیشیان در اکران رخ داده گفت:«مجوز فیلم «عصبانی نیستم» توسط وزارت ارشاد صادر شده است. مهم نیست که کدام وزیر در آن زمان در مسند کار بوده است. ما وزارت ارشاد را طرف حساب می دانیم. پس این فیلم باید در نوبت اکران قرار بگیرد. اگر باز هم به تاخیر بیفتد قطعا باید به ما توضیح دهند که دلیل آن چیست.»
به گزارش سینماسینما، یکی از موضوعات مهم این روزهای سینما اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان است. این فیلم قرار بود اواخر آذر ماه اکران شود. اما اعلام شد اکران به تعویق افتاد و در زمان دیگری اکران عمومی خواهد داشت. این تصمیم مسئولان در زمینه عقب افتادن اکران «عصبانی نیستم» واکنش رسانهها و حتی برخی از نمایندگان مجلس را به همراه داشت.
احمد مازنی یکی نمایندگانی که به وضعیت به وجود آمده برای «عصبانی نیستم» معترض بود در گفتوگو با سینماسینما درباره اکران نشدن آن گفت: «ما به وزیر محترم ارشاد تذکر دادیم. البته این تذکر سئوالی بود یعنی هم وجه سئوالی داشت و هم به نوعی تذکر به آقای وزیر بود. البته تعریف سئوال و تذکر در مجلس متفاوت است. اگر قصد نماینده سئوال باشد. این سئوال به کمیسیون ارجاع داده میشود و بعد وزیر در فرصتی مناسب آن را جواب خواهد داد. اما موضوع وزارت ارشاد و فیلم «عصبانی نیستم» به این گونه نبوده است. بلکه سئوال ما تذکر را هم همراه خود دارد. ما تذکر و سئوالمان این معنی را می دهد که چرا وزیر فرهنگ و ارشاد از مجوزی که داده است عقب نشینی میکند.»
او ادامه داد: «فیلم «عصبانی نیستم» طبق قانون مجوز تولید را کسب کرده است. نظرات اصلاحی نیز در این چند سال اخیر نسبت به این فیلم اعمال شده است. تا حدی که ما اطلاع داریم و با آقای مطهری درباره این فیلم صحبت کردیم می دانیم که فیلم تمام مراحل قانونی را طی کرده است. قرار بود این فیلم به زودی اکران شود. سئوال ما بود این بود که چرا آقای وزیر از این تصمیم عقب نشینی کرده است.»
نماینده مردم تهران درباره سینما و موضوع فرهنگ گفت: «رویکرد مجلس و نگاه ما به موضوعات فرهنگی حساس است. بحث ما فقط عدم اکران یک فیلم نیست. بلکه عقیده داریم که به هیچ عنوان نباید موضوعات فرهنگی در تنگنا قرار بگیرند. قانون گرایی در حوزه فرهنگ و هنر برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است. مجوز فیلم «عصبانی نیستم» توسط وزارت ارشاد صادر شده است. مهم نیست که کدام وزیر در آن زمان در مسند کار بوده است. ما وزارت ارشاد را می شناسیم. پس باید در نوبت اکران قرار بگیرد. اگر باز هم به تاخیر بیفتد قطعا باید به ما توضیح دهند که دلیل آن چیست. نگرانی ما این است که کسانی که برای تولید فیلم هزینه ای نکردند و این میان دغدعه هایی خاص دارند و دنبال چیزهای دیگری هستند به مقصودشان برسند. عموما این افراد به وزارتخانه و شخص وزیر فشار وارد می کنند. تاکید ما این است که وزیر محترم تحت هیچ فشاری قرار نگیرند.»
مازنی در انتها درباره حمایت از مسائل فرهنگی در کشور گفت: «کمیسیون فرهنگی انباشتی از سلیقههای متفاوت سیاسی است. اما ما در این کمیسیون یک اصل داریم و آن هم حمایت از فرهنگیان و هنرمندان کشور است در انتها باید عرض کنم که به آقای وزیر هم اعلام کردیم که تذکر کتبی داده ایم و منتظر پاسخ ایشان هستیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- برترین های سینمای ایران در سال ۹۷ به انتخاب منتقدان سینماسینما / بخش سوم ایلیا محمدی نیا و شهرام اشرف ابیانه
- نه برای آن کسی عصبانی شد و نه برای این کسی آشغال در خیابان ریخت! / نگاهی به توقیف فیلم ها در دهه اخیر
- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس :رسانه ملی هیات امنایی می شود
- فرمان آرا :می گفتند دلم می خواد نشان می دهد که همه ایران افسردهاند
- هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران / گزارش تصویری
- صبر ایوب/یادداشتی از سید عبدالجواد موسوی
- علیرضا رضا داد :استقبال کم از فیلمهای مجیدی و درمیشیان تعجب برانگیز است
- اعتراض کارگردان «عصبانی نیستم» به توقف تیزرهای فیلمش
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- حضور نوید محمدزاده و درمیشیان در اکران مردمی شیراز
- چرا تلویزیون تیزرهای عصبانی نیستم را پخش کرد ؟/یادداشتی از عضو شورای سردبیری جام جم
- واکنش رضا داود نژاد به حوادث کازرون و اشاره به فیلم عصبانی نیستم
- واکنش یک روانشناس به فیلم درمیشیان «عصبانی نیستم» چرا و چگونه؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





