از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا امروز نزدیک به پنج سال میگذرد. در طول این مدت سازمان سینمایی در راس خود شاهد مدیریت دو نفر بود. حجتالله ایوبی و محمدمهدی حیدریان. حاصل مدیریت این دو نفر در طول این مدت موجب شد مخاطبین سینما و فروش فیلم ها روند رو به رشدی را داشته باشند.
به گزارش سینماسینما، رشد فروش و مخاطبان سینمای ایران در طول این سال ها به قدری مشهود بوده است که باعث شده سینمای ایران به طور کامل به سوددهی برسد و کمتر به کمک های دولتی دل ببندد.
در طول این پنج سال ۵۰ میلیون نفر به دیدن فیلمهای سینمای ایران رفتند.
جدول زیر نگاهی دارد به فروش و تعداد مخاطبان سینمای ایران در طول سال های استقرار دولت حسن روحانی.
نگاهی به فروش سینمای ایران از ابتدای دولت یازدهم تا امروز
| سال | میزان فروش | تعداد مخاطب | تعداد | پرفروشترین | نرخ بلیت | |
| ۱ | ۹۲ | ۳۶میلیارد تومان | ۵ میلیون نفر | ۵۸ | رسوایی با ۵ میلیارد | ۵ هزار تومان |
| ۲ | ۹۳ | ۶۱میلیارد تومان | ۸ میلیون نفر | ۷۰ | شهرموشها ۲ با ۱۱ میلیارد | ۷ هزار تومان |
| ۳ | ۹۴ | ۷۳میلیارد تومان | ۷.۹ میلیون نفر | ۸۴ | محمد(ص) با ۱۵میلیارد | ۹ هزار تومان |
| ۴ | ۹۵ | ۱۶۴میلیارد تومان | ۱۴.۷ میلیون نفر | ۶۵ | فروشنده با ۱۶میلیارد | ۱۰هزار تومان |
| ۵ | ۹۶ | ۱۷۸میلیارد تومان | ۱۴.۶ میلیون نفر | ۷۹ | نهنگ عنبر۲ با ۲۱ میلیارد |
۱۲هزار تومان |
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- تازهترین آمار فروش سینماها با پیشفروش «زودپز»
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- خبری از نو شدن فیلمهای گیشه نیست/ ماه آذر تنها یک فیلم جدید اکران شد!
- علیاکبر ثقفی: عقبنشینی کامل بخش خصوصی در سینما/ دولت شفافسازی کند
- «آهنگ دو نفره» و انیمشین «لوپتو» در راه اکران
- پخشکننده فیلم سینمایی «انفرادی»: وقتی دغدغه ماکارونی هست کسی سینما نمیرود
- تازهترین آمار فروش سینماها/ کمدی «انفرادی» بیش از یک میلیارد تومان در دو روز فروخت
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- علیرضا رئیسیان در گفتوگو با سینماسینما مطرح کرد/ وزارت ارشاد در دوران کرونا، کمکاری کرده و این مورد قبول نیست
- بهبود سینمای ایران با ایجاد بستر ملی
- آیا سینمای ایران مافیای اکران دارد؟/ نگاهی به فیلم اولیهایی که با وجود جوایز بسیار، به حقشان در اکران نرسیدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





