جشنواره بینالمللی سینمای جدید آمریکای لاتین با ادای احترام به عباس کیارستمی و اختصاص بخش ویژهای به یاد این فیلمساز برجسته و فقید ایرانی برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هیسپان تی وی، برای ادای احترام به فیلمساز فقید ایرانی بخشی با عنوان «جهان تصویری اطراف عباس کیارستمی» در جشنواره بینالمللی سینمای جدید آمریکای لاتین برگزار شد. در این بخش که یکی از بخشهای خارج از مسابقه جشنواره بود، آثار دانشجویان این کارگردان ایرانی ارایه شد.
این آثار حاصل کار دانشجویان او در مدرسه بینالمللی فیلم و تلویزیون سن آنتونیو لوس بانوس است که اندکی پیش از درگذشت وی برگزار شده بود. هر یک از این قطعات نشان دهنده ملیت کارگردانهایی بود که در این کارگاه فیلمسازی در کوبا با حضور کیارستمی فیلم ساختند.
کیارستمی پس از برگزاری این کارگاههای فیلمسازی که از ۲۶ ژانویه تا ۵ فوریه ۲۰۱۶ برگزار شده بود، تاکید کرده بود که این دانشجویان از بهترین دانشجویانی بودند که او با آنها کارکرده است. وی تاکید کرده بود از آنجا که کارش را با ساخت فیلم کوتاه شروع کرد به این کار عشق میورزد.
وی گفته بود: آمدن به کوبا یک رویا بود و من از سالها پیش گارسیا مارکز و آثارش و نیز فرناندو بری فیلمساز آرژانتینی و خولیو گارسیا اسپینوزا کارگردان کوبایی را میشناسم.
جشنواره بین الملی سینمای جدید آمریکای لاتین هر سال در هاوانای کوبا برگزار میشود و بر سینمای آمریکای لاتین و منطقه کاراییب تمرکز دارد. در این جشنواره هر سال ۱۰ فیلم از فیلمهای اخیر اسپانیایی ربان با حضور کارگردان ها و بازیگران آنها در بخش رقابتی به نمایش درمیآید.
این جشنواره که امسال از ۸ دسامبر شروع به کار کرد، امروز ۱۸ دسامبر به کار خود خاتمه میدهد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





