نازنین بیاتی که با فیلم سینمایی «مادری» در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر حضور دارد میگوید: پیشنهادات کاری زیادی را به دلیل نگرانیهایی که در مسیر بازیگریام دارم، رد کردهام و در این مسیر همچنان با سخت گیری به پیشنهادات بازیگریام فکر میکنم.
این بازیگر سینما با اشاره به اینکه بعد از فیلم «دربند» پیشنهاداتی جدی از سینما و تلویزیون داشته است، بیان کرد: غالب فیلمهای سینمایی که پیشنهاد شد، شبیه به نقش «نازنین» در فیلم سینمایی «دربند» بودند اما من تلاش کردم، نقشهایی در حال و هوای قصه «دربند» و داستانهای مشابه را قبول نکنم.
بیاتی با بیان اینکه سریالهای زیادی در چند سال اخیر برای بازی به او پیشنهاد شده است، افزود: پیشنهادی که مرا ترغیب کند تا در آن حضور داشته باشم، نداشتهام اما اگر قصهای که درگیرم بکند در تلویزیون پیشنهاد شود، قطعا بازی میکنم.
بازیگر برگزیده هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی تصریح کرد: بعد از بازی در «دربند» تا یک سال نباید در اثری بازی میکردم تا فیلم اکران شود و پس از آن در سالی که فیلم به نمایش درآمد در تئاتر فعالتر شدم و طراحی لباس یک تئاتر را برعهده گرفتم.
بازیگر فیلم «طعم شیرین خیال» ادامه داد: بعد از آن هم طراحی لباس یک نمایش در سالن «باران» را برعهده داشتم و امسال نیز مدتی به عنوان طراح لباس مجموعه تلویزیونی «شکرستان» حضور داشتم که پس از مدتی از گروه جدا شدم. تنها پروژه امسال من بازی در یک فیلم نیمه بلند به کارگردانی رضا گوران بود و بازی در تئاتری که بهمن و اسفند امسال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت نیز دیگر فعالیت من در زمینه بازیگری است.
بیاتی با اشاره به اینکه از رد کردن برخی پیشنهادات بازیگری پشیمان نیست، افزود: در سالهای اخیر نمایشنامههای زیادی را برای بازی در تئاتر مطالعه کردم اما با وسواس فراوان به دنبال نقشی بودم که «نازنین» جدیدی را معرفی کند و بشدت برایم کنجکاوی برانگیز باشد. در سینما نیز همین مسیر و سختگیری را در انتخاب نقشها دنبال کرده و میکنم.
بازیگر فیلم «مادری» با اشاره به تجربه جدیدی که در آن حضور داشته است، افزود: از گذشته دور نقاشی میکشیدم اما هیچ وقت به حضور در یک گالری فکر نمیکردم؛ از سوی دوستانم این اعتماد بنفس در من ایجاد شد که به یک نمایشگاه مشترک فکر کنیم. به همراه دوستانم پریسا قهرمانی و والیانا شمس لنگرودی بهمن ماه امسال نمایشگاه آثار نقاشی را در گالری آریانا برگزار کردیم و از آنجایی که به نقاشی علاقه مند هستم این مسیر هنری را در خلوت خودم ادامه خواهم داد.
نازنین بیاتی که در دانشگاه طراحی صحنه و لباس تئاتر خوانده است، با بیان اینکه در طول سال نمایشهای متعددی را میبیند، افزود: هیچوقت به نوشتن نمایشنامه فکر نکردهام چون حاصل یک تجربه طولانی و سخت است اما حضور در تئاتر به عنوان بازیگر و طراح را دوست دارم و امیدوارم بتوانم تجربههای متعددی در این مسیر داشته باشم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زمستان بود» و سه جایزه از دو جشنواره/ نازنین بیاتی بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم هند شد
- فهرست بازیگران «لاکپشت» کامل شد/ ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه جشنواره
- ایدهای بکر که در سطح ماند/ نگاهی به فیلم «عروسی مردم»
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «کلاه قرمزی و پسرخاله» با صدای نازنین بیاتی
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- الهام کردا و نازنین بیاتی در «زمستان بود»/ آغاز تولید با پایان کرونا
- تدوین «عروسی مردم» به پایان رسید
- فیلمبرداری «عروسی مردم» به پایان رسید
- نخستین تصویر از «جشنی دو میلیون»
- نازنین بیاتی به «روزی دو میلیون» پیوست
- سینماها با فیلمهای جدید جان میگیرند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





