اسامی فیلمهای منتخب بخش «مسابقه ملی» مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه) سیزدهمین دورهی جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، با پایان کار اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه جشنواره سینماحقیقت و از جمع ۴۱۳ فیلم متقاضی، ۲۷ فیلم به بخش مسابقه مستندهای کوتاه راه یافتند.
برپایهی این گزارش، اسامی فیلمهای منتخب بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه سیزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
۱) آبشار (علی شهابینژاد)
۲) آشو (جعفر نجفی)
۳) آنها (رضا عبیات)
۴) آهسته و آرام (دلاور دوستانیان)
۵) ارغوان (محمد صحرایی)
۶) اسفوماتو (امیرعلی میردریکوند)
۷) ایرانوود (رضا دانشپژوه)
۸) برفراز صخرههای مرتفع (علی احمدی زرینکلایی)
۹) پدربزرگ (آرش رخشا)
۱۰) پلاک ۱۳ (ریحانه ظهیری)
۱۱) پنهان (شیرین برقنورد)
۱۲) تا شش مدت دیگر (الهام مرتضوی)
۱۳) تنها چند متر (حجت طاهری)
۱۴) خانه سنگی (محمدرضا یزدانپرست)
۱۵) خط بغض (مختار عبداللهی)
۱۶) دموکراسی (تورج کلانتری)
۱۷) دیوارهای نخی (عباس عمرانیبیدی)
۱۸) عروسکان (علی دلکاری)
۱۹) فرزندان خونیار (آرمان قلیپور دشتکی)
۲۰) قابهای گمشده (حسن نقاشی)
۲۱) قیچی (الناز دیبافر)
۲۲) کارواش (محسن سخاء)
۲۳) کرار (محسن عقیلی)
۲۴) ناگفتههای شهر شلوغ (بابک گودرزینژاد طهران)
۲۵) همنفس (محمدحسن دامنزن)
۲۶) همهچیز درباره آرزو (کتایون جهانگیری)
۲۷) ۱۳ هزار قدم (اشکان احمدی)
اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه جشنواره «سینماحقیقت» متشکل از خانم معصومه نورمحمدی و آقایان عزتالله پروازه و علیرضا دهقان بودند.
لازم به ذکر است که تهیهکنندگان و مستندسازان ۲۷ اثر مستند برگزیدهی بخش «مسابقه ملی» مستندهای کوتاه جشنواره سینماحقیقت میبایست تا روز چهارشنبه ۶ آذرماه ۹۸، نسخه اصلی فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
فیلمهای برگزیده باید به صورت فایل دیتا با یکی از فرمتهای MP4 (H.264) – AVI- MXF- MPEG2- MOV بر روی هارد دیسک یا Flash Memory و لوح فشرده بطور استاندارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز (windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند. ضمن اینکه ارائه پوستر و تیزر فیلمهای برگزیده جهت تبلیغ در روزهای منتهی به برپایی جشنواره سینماحقیقت هم الزامی است.
فیلمهای منتخب میبایست الزاماً دارای زیرنویس انگلیسی باشند.
گفتنی است: اسامی فیلمهای بخش مسابقه ملی مستندهای نیمهبلند، بلند، «مسابقه بینالملل»، «جایزه شهید آوینی» و «مستندهای کارآفرینی» جشنواره سینماحقیقت نیز متعاقباً اعلام خواهند شد.
*سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدیمقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.
برپایهی این گزارش، اسامی فیلمهای منتخب بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه سیزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
۱) آبشار (علی شهابینژاد)
۲) آشو (جعفر نجفی)
۳) آنها (رضا عبیات)
۴) آهسته و آرام (دلاور دوستانیان)
۵) ارغوان (محمد صحرایی)
۶) اسفوماتو (امیرعلی میردریکوند)
۷) ایرانوود (رضا دانشپژوه)
۸) برفراز صخرههای مرتفع (علی احمدی زرینکلایی)
۹) پدربزرگ (آرش رخشا)
۱۰) پلاک ۱۳ (ریحانه ظهیری)
۱۱) پنهان (شیرین برقنورد)
۱۲) تا شش مدت دیگر (الهام مرتضوی)
۱۳) تنها چند متر (حجت طاهری)
۱۴) خانه سنگی (محمدرضا یزدانپرست)
۱۵) خط بغض (مختار عبداللهی)
۱۶) دموکراسی (تورج کلانتری)
۱۷) دیوارهای نخی (عباس عمرانیبیدی)
۱۸) عروسکان (علی دلکاری)
۱۹) فرزندان خونیار (آرمان قلیپور دشتکی)
۲۰) قابهای گمشده (حسن نقاشی)
۲۱) قیچی (الناز دیبافر)
۲۲) کارواش (محسن سخاء)
۲۳) کرار (محسن عقیلی)
۲۴) ناگفتههای شهر شلوغ (بابک گودرزینژاد طهران)
۲۵) همنفس (محمدحسن دامنزن)
۲۶) همهچیز درباره آرزو (کتایون جهانگیری)
۲۷) ۱۳ هزار قدم (اشکان احمدی)
اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه جشنواره «سینماحقیقت» متشکل از خانم معصومه نورمحمدی و آقایان عزتالله پروازه و علیرضا دهقان بودند.
لازم به ذکر است که تهیهکنندگان و مستندسازان ۲۷ اثر مستند برگزیدهی بخش «مسابقه ملی» مستندهای کوتاه جشنواره سینماحقیقت میبایست تا روز چهارشنبه ۶ آذرماه ۹۸، نسخه اصلی فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
فیلمهای برگزیده باید به صورت فایل دیتا با یکی از فرمتهای MP4 (H.264) – AVI- MXF- MPEG2- MOV بر روی هارد دیسک یا Flash Memory و لوح فشرده بطور استاندارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز (windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند. ضمن اینکه ارائه پوستر و تیزر فیلمهای برگزیده جهت تبلیغ در روزهای منتهی به برپایی جشنواره سینماحقیقت هم الزامی است.
فیلمهای منتخب میبایست الزاماً دارای زیرنویس انگلیسی باشند.
گفتنی است: اسامی فیلمهای بخش مسابقه ملی مستندهای نیمهبلند، بلند، «مسابقه بینالملل»، «جایزه شهید آوینی» و «مستندهای کارآفرینی» جشنواره سینماحقیقت نیز متعاقباً اعلام خواهند شد.
*سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدیمقدم» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
- پیروز کلانتری: «میبرد تا به کجا» گفتگوی میان من و سوژه است
- مستند «آن مرد با اتوبوس آمد»؛ ترکیبی از سرگرمی، سیاست و جامعهشناسی
- گام معلق لکلک/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «جابهجایی یا نابهجایی»
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با محمد احسانی، مستندساز/ توسعه کشور بدون توجه به محیط زیست امکانپذیر نیست
- همزمان با نمایش در جشنواره سینماحقیقت؛ پوستر «روزهای ناتمام» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟