اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم «ائو»(خانه) همزمان با عرضه آن در شبکه نمایش خانگی، تاکید میکند یکی از دلایل اقبال عمومی به این فیلم بهرغم زبان ترکی آن، ارائه تصویری ملموس از جامعه امروز است.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم سینمایی «ائو» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، در گفتگویی درباره این فیلم گفت: من آمار رسمی درباره استقبال مردم از این فیلم در شبکه نمایش خانگی ندارم اما گاهی نظراتی از سوی تماشاگران برایم ارسال میشود و در صفحات مجازی و مطبوعات متوجه بازخوردها میشوم بنابراین باید واقعبینانه به موضوع نگاه کنم.
وی افزود: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شدهای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت میکنم که فیلم را دیدهاند بنابراین بازخورد و نظرات آنها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است. البته برخی هم میگفتند فیلم را دوست نداشتند و این طبیعی است اما کسی تا حالا نگفته فیلم را نفهمیده یا نمیتواند دربارهاش نظر مثبت یا منفی بدهد.
یوسفینژاد ادامه داد: «ائو» فضایی اجتماعی دارد و درباره شناخت و تغییر آدمها در شرایط مختلف اجتماعی است اصلاً وقتی قصه را طراحی میکردیم فکر میکردیم که این موضوع مبتلا به افراد جامعه است. آن زمانی هم که در فستیوالها حضور داشت، حس میکردم موضوع «ائو» به گونهای است که میتواند تداعیکننده برخی از رفتارهای اجتماعی برای آدمها باشد. از همین رو خیلیها به من گفتهاند که این رفتارهای موجود در فیلم را در جامعه امروزی میبینند.

این کارگردان مطرح کرد: برخی با استدلال جلوگیری از سیاهنمایی در سینما سعی در پاک کردن صورت مسالهها دارند. در این مورد مخاطبان به من میگویند با تماشای «ائو» تصویر ملموسی از جامعه ما را میبینند. این بخش برای مخاطب عام و آنهایی که با تکنیک فیلمسازی سر و کار ندارند، مهم است.
یوسفینژاد توضیح داد: یک عده همیشه نگاه تخصصی دارند یعنی یا فیلمساز هستند و یا به صورت جدی فیلمها را دنبال میکنند از این رو به نظرم احساس میکنم این افراد درباره کارگردانی و بازی بازیگران «ائو» نظر مثبت دارند که البته این بازخوردها فراتر از انتظارات من بود.
این کارگردان با اشاره به اینکه «ائو» کاملاً به زبان ترکی ساخته شده است، بیان کرد: من با مخاطبان ترک ارتباط مستقیمتر و بیشتری دارم بنابراین متوجه شدم که برای آنها در این فیلم اتفاقاً مساله زبان جذاب بود.
یوسفینژاد با اشاره به جدیدترین فعالیتهای خود گفت: با توجه به اینکه من خیلی با ساز و کار سینما آشنا نیستم در حدود یک سال و نیم گذشته مسیر سرراستی را طی نکردم و این باعث شد که توقفی در کارهایم پیش بیاید ولی در شرف انجام کارها و نتیجهگیری بودیم که بحث کرونا پیش آمد. ما منتظریم که فعالیت شوراها آغاز شود تا زودتر دست به کار شویم اما این فاصله باعث شد چارچوب فیلمنامه سومم را هم شکل بدهم البته تا رسیدن به مرحله نهایی زمان زیادی لازم است.
وی در پایان اظهار کرد: قرار است فیلم «اوگی گلین» را امسال جلوی دوربین ببریم که یک فیلم اجتماعی با نگاهی به روابط آدمهاست البته فضای شاد و عروسی دارد. «اوگی گلین» در تبریز جلوی دوربین میرود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آقای یوسفینژاد! میشه یه دهن برامون بخونید…
- اصغر یوسفینژاد درگذشت
- جزئیاتی از «عروسک»، فیلم جدید اصغر یوسفینژاد
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- نگاهی به فیلم «ائو» / انسانیت نیمهجان در دایره جنایت و فریب
- کارگردان «ائو» به سراغ «عروس خوانده» میرود
- نمایش «ائو» در بخش مسابقه جشنواره ترانسیلوانیا
- فیلم ائو (خانه) در راه جشنوارههای بین المللی؛ حضور در آمریکا و چین
- گفتوگو با اصغر یوسفینژاد، کارگردان «ائو»/ تاثیر گرفتن آدمها از محیط
- یادداشت مهرزاد دانش درباره فیلم ائو (خانه) / بازی
- یادداشت احمد طالبینژاد درباره «ائو» / کسی به فکر باغچه نیست
- کارگردان «ائو» با «عروسخوانده» میآید
- تیزر جدید فیلم سینمایی «ائو» (خانه) ساخته اصغر یوسفینژاد/ ویدیو
- نگاهی به فیلم اِو (خانه)/ بالماسکه مرگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





