اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم «ائو»(خانه) همزمان با عرضه آن در شبکه نمایش خانگی، تاکید میکند یکی از دلایل اقبال عمومی به این فیلم بهرغم زبان ترکی آن، ارائه تصویری ملموس از جامعه امروز است.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفینژاد کارگردان فیلم سینمایی «ائو» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، در گفتگویی درباره این فیلم گفت: من آمار رسمی درباره استقبال مردم از این فیلم در شبکه نمایش خانگی ندارم اما گاهی نظراتی از سوی تماشاگران برایم ارسال میشود و در صفحات مجازی و مطبوعات متوجه بازخوردها میشوم بنابراین باید واقعبینانه به موضوع نگاه کنم.
وی افزود: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شدهای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت میکنم که فیلم را دیدهاند بنابراین بازخورد و نظرات آنها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است. البته برخی هم میگفتند فیلم را دوست نداشتند و این طبیعی است اما کسی تا حالا نگفته فیلم را نفهمیده یا نمیتواند دربارهاش نظر مثبت یا منفی بدهد.
یوسفینژاد ادامه داد: «ائو» فضایی اجتماعی دارد و درباره شناخت و تغییر آدمها در شرایط مختلف اجتماعی است اصلاً وقتی قصه را طراحی میکردیم فکر میکردیم که این موضوع مبتلا به افراد جامعه است. آن زمانی هم که در فستیوالها حضور داشت، حس میکردم موضوع «ائو» به گونهای است که میتواند تداعیکننده برخی از رفتارهای اجتماعی برای آدمها باشد. از همین رو خیلیها به من گفتهاند که این رفتارهای موجود در فیلم را در جامعه امروزی میبینند.
این کارگردان مطرح کرد: برخی با استدلال جلوگیری از سیاهنمایی در سینما سعی در پاک کردن صورت مسالهها دارند. در این مورد مخاطبان به من میگویند با تماشای «ائو» تصویر ملموسی از جامعه ما را میبینند. این بخش برای مخاطب عام و آنهایی که با تکنیک فیلمسازی سر و کار ندارند، مهم است.
یوسفینژاد توضیح داد: یک عده همیشه نگاه تخصصی دارند یعنی یا فیلمساز هستند و یا به صورت جدی فیلمها را دنبال میکنند از این رو به نظرم احساس میکنم این افراد درباره کارگردانی و بازی بازیگران «ائو» نظر مثبت دارند که البته این بازخوردها فراتر از انتظارات من بود.
این کارگردان با اشاره به اینکه «ائو» کاملاً به زبان ترکی ساخته شده است، بیان کرد: من با مخاطبان ترک ارتباط مستقیمتر و بیشتری دارم بنابراین متوجه شدم که برای آنها در این فیلم اتفاقاً مساله زبان جذاب بود.
یوسفینژاد با اشاره به جدیدترین فعالیتهای خود گفت: با توجه به اینکه من خیلی با ساز و کار سینما آشنا نیستم در حدود یک سال و نیم گذشته مسیر سرراستی را طی نکردم و این باعث شد که توقفی در کارهایم پیش بیاید ولی در شرف انجام کارها و نتیجهگیری بودیم که بحث کرونا پیش آمد. ما منتظریم که فعالیت شوراها آغاز شود تا زودتر دست به کار شویم اما این فاصله باعث شد چارچوب فیلمنامه سومم را هم شکل بدهم البته تا رسیدن به مرحله نهایی زمان زیادی لازم است.
وی در پایان اظهار کرد: قرار است فیلم «اوگی گلین» را امسال جلوی دوربین ببریم که یک فیلم اجتماعی با نگاهی به روابط آدمهاست البته فضای شاد و عروسی دارد. «اوگی گلین» در تبریز جلوی دوربین میرود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آقای یوسفینژاد! میشه یه دهن برامون بخونید…
- اصغر یوسفینژاد درگذشت
- جزئیاتی از «عروسک»، فیلم جدید اصغر یوسفینژاد
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شدند/ پیشتازی «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۱۰ رشته
- نگاهی به فیلم «ائو» / انسانیت نیمهجان در دایره جنایت و فریب
- کارگردان «ائو» به سراغ «عروس خوانده» میرود
- نمایش «ائو» در بخش مسابقه جشنواره ترانسیلوانیا
- فیلم ائو (خانه) در راه جشنوارههای بین المللی؛ حضور در آمریکا و چین
- گفتوگو با اصغر یوسفینژاد، کارگردان «ائو»/ تاثیر گرفتن آدمها از محیط
- یادداشت مهرزاد دانش درباره فیلم ائو (خانه) / بازی
- یادداشت احمد طالبینژاد درباره «ائو» / کسی به فکر باغچه نیست
- کارگردان «ائو» با «عروسخوانده» میآید
- تیزر جدید فیلم سینمایی «ائو» (خانه) ساخته اصغر یوسفینژاد/ ویدیو
- نگاهی به فیلم اِو (خانه)/ بالماسکه مرگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- جوایز ادبی و دوستان و دشمنان واقعی
- انتقاد نویسنده روزنامه اعتماد از جشنواره سینما حقیقت : اغلب آثار شلخته و پروپاگاندایی بودند
- بلا گردان / در حاشیه مستند «ضد قهرمان»
- کوتاه درباره «ملاقات با جادوگر» لمپنیسم سینمایی!
- بازدید معاون اول رییسجمهور و وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول