شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره مطالب مطرح شده درباره نحوه ثبتنام اعضای این انجمن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش سینماسینما، شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با انتشار بیانیهای نسبت به برخی مطالب مطرح شده در برنامه زنده «هفت» شبکه سه واکنش نشان داد.
در متن ارسالی به رسانهها آمده است: «به دنبال گفتگوی شائبه برانگیز مجری برنامه «هفت» با محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و ارایه اطلاعاتی نادرست، شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بیانیهای را جهت روشن شدن افکار عمومی منتشر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
به نام پروردگار هستیبخش
جمعه شب ۱۷ دی ماه در برنامه سینمایی «هفت» و درگفتوگوی مجری اصلی برنامه با دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به شکل شائبه برانگیزی از ثبت نام ۱۷۰۰ عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای حضور در سالن نمایش رسانهها در ایام برگزاری جشنواره خبر داده و عنوان شد که بسیاری از این افراد نمونه مطلب مجعول ضمیمه ثبت درخواست خود کردهاند، مدتی قبل هم مدیر محترم روابط عمومی جشنواره به همین نکته اشاره داشتند. متاسفانه با این شکل از اطلاع رسانی چنین تصور غلطی به وجود آمده – یا سعی شده به وجود آید – که ازدحام هر ساله در سالن سینمای رسانه ناشی از حضور ۱۷۰۰ عضو انجمن منتقدین و نویسندگانی است که بسیاری از آنان تقلب کردهاند و مطلب دیگران را به نام خود جا میزنند.
جهت تنویر افکار عمومی لازم به توضیح است که انجمن منتقدان نه ۱۷۰۰ عضو که حدود ۴۰۰ عضو دارد و مطابق فهرست ارایه شده از سوی روابط عمومی جشنواره به شورای مرکزی انجمن حدود ۲۲۰ عضو انجمن درخواست اینترنتی دریافت کارت جشنواره سیوپنجم را ثبت کردهاند.
صرف نظر از اینکه اساسا منوط کردن دریافت کارت جشنواره به ارایه نمونه مطلب بدعتی است که درستی یا نادرستی آن برای جشنواره ملی فیلم فجر جای چون و چرای بسیار و اعتراض دارد، مطابق لیست ارایه شده از سوی روابط عمومی جشنواره به انجمن، تنها تعدادی از این ۲۲۰ نفر مطالبی بدون امضا ضمیمه درخواست خود کرده بودند که متفاوت است با ثبت مطلب دیگران به نام خود.
امید است دبیر محترم جشنواره سیوپنجم فجر با دقت نظر و رعایت امانت در ارایه اطلاعات و آمار دقیق، شان و جایگاه جشنواره تحت مدیریت خود و نهادهای مرتبط با جشنواره را حفظ نمایند.
شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- در نشست نقد و بررسی «سینهما رکس» عنوان شد؛ آبادانیها بعد از آتشسوزی سینمارکس هنوز به مرحله بازیابی عاطفی نرسیدهاند
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- سعید عقیقی: «قهرمان» در کنار «جدایی نادر از سیمین» کاملترین فیلم اصغر فرهادی است/ ریسک بزرگ فیلمساز در استفاده از میزانسن تازه
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





