
آنا نعمتی بازیگر سینما در یادداشتی از نحوه انعکاس صحبتهایش درباره اصغر فرهادی انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما این بازیگر نوشت :بارها شنیده ایم که جهان معاصر، جهان ارتباطات و اطلاعات است و قطعا با تنوع و تکثر رسانه ها پربیراه نیست که بر این موضوع صحه بگذاریم که در دنیای امروز نقش رسانه ها و دست اندرکاران آن چقدر مهم است. اما از سوی دیگر در شرایطی که روند ایجاد و مدیریت رسانه ها بسیار سهل شده است و گاه سایت هایی بدون مجوز و به تازگی گروه ها و کانال های تلگرامی فضای اطلاع رسانی را از شکل رسمی به غیررسمی تبدیل کرده اند، فضای پیرامون ما ترسناک تر هم شده است.
چه بسیار حریم های شخصی که توسط این دست به اصطلاح رسانه ها شکسته می شود و چه مطالبی که به دروغ و یا تحریف به نام افراد منتشر می شود.
این را نوشتم تا مقدمه ای باشد بر تحریف سخنانم توسط همین رسانه های نیمه رسمی که بخش هایی از گفتگوی من با رسانه های رسمی را به صورت تدوین شده انتخاب کرده و کنار هم گذاشته و با انتخاب تیتری استنباطی اینگونه وانمود کرده اند که بنده در بررسی و تحلیل وضعیت اکران فیلم های دیگر سرگروه ها در گروه هنر و تجربه، انتقادی به آقای اصغر فرهادی داشته ام در حالیکه آنچه مشخصا در چند گفتگوی اخیر من در رسانه های رسمی منتشر شده نشان از ادای احترام بنده به این فیلمساز بزرگ دارد و تنها نکته ای که بدان اشاره داشته ام این است که آقای فرهادی نیز راضی به این امر نیستند که اکران فیلم او باعث شود آثار دیگر فیلمسازان جوان که امکاناتی محدود دارند کمتر دیده شود؛ زیرا آقای فرهادی شخصا خاستگاه شان سینمای مستقل است و با تلاش و درایت خویشتن جایگاه امروز را به دست آورده اند.
انتخاب گزینشی صحبت هایم، کنار هم گذاشتن آنها به شکلی که از روح مطالب مطرح شده در گفتگویی مفصل فاصله دارد، انتخاب تیتری که اساسا سنخیتی با باور بنده و صحبت هایم ندارد، یکبار دیگر این موضوع را حداقل به خودم یادآوری کرد که قدر مرز انصاف و اخلاق با بی انصافی و بی اخلاقی باریک است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهره های حاضر در نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما-۲ / گزارش تصویری
- آنا نعمتی بازیگر «بیوزنی» شد
- انتشار نخستین پوستر «آپاندیس»
- جایزه بهترین فیلمنامه مونترال برای «آپاندیس»
- پست اینستاگرام آنا نعمتی درباره «قضاوت»
- داوود خیام در پاسخ به سینماسینما/ کاهش لابی در سینما با کثرت سلیقهها
- آنا نعمتی: بهخاطر مشکلاتی که در تلویزیون برایم پیش آمد دیگر دوست ندارم سریال بازی کنم
- صحبت های آنا نعمتی درباره بحران زندگی اش در ۲۲ سالگی و مافیای سینما/ اختصاصی سینماسینما
- جدیدترین عکس از آنا نعمتی و مهران احمدی در فیلم ماحی
- همایون ارشادی در پاسخ به سینماسینما / سانسور فیلم «ماحی» را از بین برد
- حرف های آنا نعمتی از اولین تجربه سینماییاش
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- قدردانی کنایه آمیز آنا نعمتی از جشنواره فیلم فجر
- اکران اولین فیلم نوروز ۹۶ قطعی شد
- نمایش «ماحی» در سینماهای لندن + پوستر بین المللی فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





