تهیهکننده فیلم «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» با انتقاد از حذف صحنههایی از فیلمش در پخش تلویزیونی، خطاب به مدیران سیما گفت: اگر فیلمی را نمیپسندید، اصلا چرا آن را پخش میکنید؟
به گزارش سینماسینما، ناصر عنصری در گفتوگویی در این باره توضیح داد: روز سوم فروردینماه از طریق آقای صافی، کارگردان فیلم باخبر شدم که قرار است فیلم «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» از شبکه دو تلویزیون پخش شود. هر دو بسیار خوشحال شدیم و فکر کردیم در این موقعیت، نمایش این فیلم شاد و مفرح، اتفاقی خوب خواهد بود، اما بعد از آنکه فیلم را از تلویزیون دیدیم دیگر آن خوشحالی را نداشتیم و بسیار متاسف شدیم که چرا تلویزیون این فیلم را پخش کرد.
او گفت: تلویزیون تمام صحنههای حسی و عاطفی فیلم را که خیلی حساب شده، نوشته و ساخته شده بودند، حذف کرد. در حالی که این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۴ و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بینالملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد را گرفته است. در جشنواره رشد متخصصان پرورشی وزارت آموزش و پرورش فیلم را قضاوت کردند و حتی برای اکران عمومی هم کارشناسهای این وزارتخانه فیلم را دیدند و از انها مجوز گرفتیم. علاوه بر تمام اینها یکی از نویسندگان فیلمنامه یعنی مریم رنجبر هم معلم تربیتی است و تمام ملاحظات برای رده سنی مخاطب فیلم لحاظ شده بود.
عنصری با اشاره به اینکه حق پخش تلویزیونی فیلم به بنیاد سینمایی فارابی واگذار شده است، ادامه داد: وقتی فیلم به این شکل پخش شد در تماسی با آقای تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خواهش کردم نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و ایشان هم از این اتفاق متاسف شدند چون «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» فیلمی خانوادگی، شاد و فانتزی و در مورد یک نوجوان بوشهری است که بخاطر رسیدن به آرزوهایش در یک مسابقه مقاله نویسی درباره رئیسعلی دلواری، قهرمان مبارزه با متجاوزگران انگلیسی شرکت میکند، ضمنا به دختر عمویش هم یک محبت غریزی، پاک و یک طرفهای دارد که ما برای نشان دادنش حساسیتهای زیادی داشتیم تا برداشت نامناسبی از آن نشود و به همین دلیل آن را ارایه کرده بودیم تا کارشناسان آموزش و پرورش تایید کنند، اما متاسفانه به طور کامل توسط تلویزیون حذف شد و من به با توجه به حق معنوی که بر فیلم دارم خیلی دوست دارم نسبت به این قضیه واکنش حقوقی داشته باشم، گرچه میدانم به جایی نمیرسد.
او تاکید کرد: با این حال برای تلویزیون و تصمیمگیرانش از صدر تا ذیل متاسفم که اینگونه با مسائل برخورد میکنند و لطافت و تاثیرگذاری و احساس خوبی را که یک فیلم میتواند منتقل کند با نگاه متعصب خود حذف میکنند. حرف من با آنها این است که اگر فیلمی را نمیپسندید، حق ندارید آن را دست بزنید و تکه پاره کنید. میتوانید کنار بگذارید و نشان ندهید. ما که اصرار نکردیم فیلم را پخش کنید. میتوانید اول فیلم را نگاه کنید و بگویید از نظر ما مشکل دارد، نه اینکه بخشهای اصلی و تاثیرگذار فیلم را حذف کنید و یک چیز بی سر و ته نشان دهید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





