سارا سالارزهی یکی از اعضای اتاق فکر برنامه خندوانه در یادداشتی که سایت کافه سینما منتشر کرد به انتقاد از رامبدجوان پرداخت.
به گزارش سینماسینما، سارا سالار، نویسنده و یکی از اعصای اتاق فکر مجموعه در صفحه شخصی اش در فیسبوک نوشت:
«دیشب دوست قدیمی و عزیزمون رامبد تقریبا تمام وقت برنامه ی خندوانه رو اختصاص داده بود به محاکمه ی یک طرفه ی برادر من سعید سالارزهی خالق و صاحب امتیاز شخصیت جناب خان. آیا به حرمت این دوستی بهتر نبود که از خود سعید سالارزهی هم دعوت می شد در این برنامه حضور داشته باشه تا او هم بتواند حرف هاش را بزند. دوست عزیز ما از تریبونی که در اختیارش بود استفاده کرد که تقصیر نبود حضور جناب خان و افت برنامه را بیاندازد گردن سعید سالارزهی. حالا سعید سالارزهی از کدام تریبون برای جواب دادن و دردل با مردم باید استفاده کند؟ آیا خود این، نمونه ی مشخص و بارزی از استفاده یک طرفه از قدرت و شهرت نیست؟ ایا خود این، مثال روشنی از حذف دیگری و نمایش حق به جانب خود بودن نیست؟ من به عنوان یک نفر از هفت هشت نفری که در اتاق فکر کوچه مروارید و در نتیجه در جریان خلق جناب خان و آقای محترم که نقشش را رامبد جوان بازی می کرد، بوده ام به جرات می توانم بگویم مشکل فقط مشکل مالی نیست. مشکل این است که سعید سالارزهی همان طور که خودش می گوید بساز بفروش یا دلال نیست که شخصیتی را که خلق کرده و به آن احساس دلبستگی دارد به زور بفروشد. او می تواند در برنامه های جناب خان مشارکت داشته باشد تا زیر نظر خودش شخصیت جناب خان از یک شخصیت شوخ منتقد تیکه انداز به یک شوخ چاپلوس متملق گو تبدیل نشود، چیزی که یواش یواش داشت در خندوانه اتفاق می افتاد. اما مثل همین برنامه ی خندوانه که دیشب دیدیم قصد قضاوت یک طرفه ی سعید سالارزهی، حذف او و صاحب جناب خان شدن است و بعد هم ساخت فیلم های تلویزیونی و سینمایی با جناب خان و استفاده های دیگر، کارهایی که خود سعید سالارزهی به واسطه ی دغدغه های فرهنگی اش بهتر از هر کس دیگری می تواند انجام شان بدهد.
می دانید تازگی ها تعریفی از اخلاق شنیده ام که به نظرم درست ترین تعریف اخلاق می آید. آن چه را برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند و آن چه را که برای خودت حق می دانی برای دیگران هم حق بدان.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- برشهای کوتاه/ شوخی جناب خان با شبنم مقدمی در برنامه خندوانه/ بازیگری که فوتبالیست میشود
- گفتوگو با محمد بحرانی/ از فامیل دور تا جنابخان؛ خبری از “کلاه قرمزی” نیست
- چرخش ناگهانی نظرات کاربران اینستاگرام درباره رامبد جوان
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی






خانم سالارزهی شاید از کم کاری امثال من و شما باشه که این تعریف رو تازه شنیده اید ،این یکی از آخرین و مهمترین بخشهای وصایای حضرت علی (ع)به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) میباشد.
این جمله اولین بار نزدیک به دوهزار و پانصد سال قبل از کنفوسیوس نقل شد.