مسئول گالری مجموعه تئاتر مستقل تهران اعلام کرد که این فضا با تمرکز و توجه به هنرهای تجسمی آغاز به کار کرده و تنها روی عکاسی تئاتر متمرکز نخواهد بود.
به گزارش سینماسینما، مهدی آشنا مسئول گالری مستقل مجموعه تئاتر مستقل تهران درباره راه اندازی این فضا و اهداف مدنظر برای آن گفت: مدیریت و همچنین روابط عمومی تئاتر مستقل تهران پیگیر مجزا کردن فضاهای هنری در این مجموعه تئاتری بودند تا اتفاقات هنری به صورت مجزا و مستقل کار خود را انجام دهند. این اتفاق برای تئاتر و موسیقی در تئاتر مستقل رخ داده بود ولی در بخش تجسمی شکل نگرفته بود و نمایشگاه های عکس به صورت جسته و گریخته برگزار می شد و صورت حرفه ای نداشت ولی در حال حاضر مرکز موسیقی بتهوون در تئاتر مستقل مشغول فعالیت شده و بخش تئاتر این مکان تئاتری هم که فعال است و با اعتماد روابط عمومی تئاتر مستقل مسئولیت گالری این مکان نیز به من سپرده شد.
وی اظهار کرد: بحث ما این بود که چگونه می توان برنامه های یک فضای چندمنظوره را بدون اینکه به یکدیگر آسیبی برسانند، اجرایی کرد که درنهایت به این نکته رسیدیم که از مخاطبان هر حوزه برای بخش های دیگر نیز استفاده کنیم به این معنا که مخاطبان تجسمی به تماشای تئاتر بنشینند و مخاطبان بخش موسیقی به تماشای آثار تجسمی بیایند.
مسئول گالری مستقل با بیان اینکه ۶ ماهه دوم سال برنامه تجسمی گالری تئاتر مستقل بر عهده وی سپرده شده است، توضیح داد برنامه ریزی ما به شکلی است که از حوزه عکاسی تئاتر خارج شویم از این رو نمایشگاه سمیه ایمانی که پرتره نگاری از کودکان و نوزادان است آغازگر فعالیت گالری شد که استقبال خوبی از این نمایشگاه شده و آثاری نیز فروخته شد.
آشنا ادامه داد: نمایشگاه بعدی، نمایشگاه عکس های سیف الله صمدیان از زنده یاد عباس کیارستمی است. صمدیان به دلیل دوستی صمیمانه و چندساله ای که با آقای کیارستمی داشت، عکس هایی از این هنرمند شاخص گرفته است که تا به حال کمتر دیده شده اند. این نمایشگاه برای فروش آثار نیست و تنها به خواسته آقای صمدیان برای نمایش آثار برپا می شود. نمایشگاه بعدی به آثار نقاشی آقای اوژن و شاگردانش تعلق دارد. نمایشگاه دیگر نیز نمایشگاه عکس آیینی است که به مراسم عاشورایی در نقاط مختلف کشور اختصاص دارد که جمع آوری عکس ها توسط آقای حیدر رضایی انجام شده و نمایشگاهی گروهی است.
وی یادآور شد: بسیاری گمان می کردند چون گالری در تئاتر مستقل واقع شده باید توجه و محوریت کارهای روی عکاسی تئاتر باشد ولی هدف ما این است که روی هنرهای تجسمی متمرکز باشیم و تنها به حوزه عکاسی تئاتر نپردازیم و در حوزه تجسمی برنامه های مختلفی نظیر ورک شاپ و میزگرد برگزار خواهیم کرد. همچنین در این گالری هفته دانشجو برگزار خواهیم کرد تا دانشجویانی که امکان برگزاری نمایشگاه در گالری ها را ندارند در صورت اینکه شورای کارشناسی تجسمی ما کیفیت آثارشان را تأیید کند، به صورت رایگان نمایشگاه برپا کنند.
مسئول گالری مستقل با اشاره به اینکه آخر هر سال مراسمی برای گزیده آثار نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار شده است نمایشگاهی برگزار خواهند کرد، گفت: کتاب مجموعه آثار نمایشگاه های برگزارشده را هم به ۲ زبان منتشر خواهیم کرد.
آشنا در پایان تاکید کرد: با وجود اینکه فضای گالری تئاتر مستقل کوچک است اما سعی کردیم کارهای بزرگ با حضور هنرمندان بزرگ انجام دهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





