عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس میگوید جمله وی در برنامه «هفت» که باعث حاشیههایی شد به خاطر وقت کشی مهمان دیگر بود.
به گزارش سینماسینما، لاله افتخاری عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تا جایی که برایم مقدور بود سعی کردم فیلم های این دوره از جشنواره فجر را ببینم و در جریان فعالیت های سینمایی دوستان قرار بگیرم. اگرچه دیدن فیلم «ایستاده در غبار» که یک فیلم ارزشی است برایم خوشایند بود اما من فیلم های دیگر هم می بینم.
وی افزود: سینما نه فقط در جشنواره فجر بلکه در طول سال هم از دغدغه های من است و گاهی برای خداقوت گفتن به عوامل سینما و گاهی برای نظارت و توجه به خواسته های مردم و اینکه چه چیزی برایشان تدارک دیده شده سر می زنم تا از تازه ترین های سینمای ایران بی خبر نباشم.
پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی زنان اظهار کرد: من شخصا علاقمندی هایی به ژانرهای مختلف دارم ولی به خاطر مسئولیتم باید از زاویه دید مردم و زوایای مختلف اجتماعی به این امر نگاه کنم. جشنواره فرصت خوبی برای دیدن عملکرد سینماگران است و بعد از این رویداد فرصت مناسبی است برای نشست با هنرمندانی که برای ارتقای فرهنگ زحمت کشیده اند.
وی ادامه داد: پیش از این هم اعضای کمیسیون فرهنگی در مجلس هفتم و خارج از مجلس یک جلسه با هنرمندان داشت که تدارک آن به عهده بنده بود، اما این فعالیت ها به خاطر یک جمله در برنامه «هفت» نادیده گرفته شد. در آن برنامه به خاطر اینکه مهمان دیگر داشت وقت کشی می کرد من گفتم فیلم نمی بینم ولی اصحاب رسانه هر سال شاهدند که من در جمع شان در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و گاهی ناشناس می آیم فقط برای اینکه از اتفاقات فرهنگی دور نباشم.
افتخاری اشاره کرد: با برخی هنرمندان موفقی که شاید ظاهرا به تیپ ما نمی خوردند هم نشست داشتم و تعامل خوبی با هم داریم. هنرمندان و به خصوص خانم های هنرمند برای ما جایگاه ویژه دارند. کسانی که واقعیت ها را منعکس می کنند و برای بیان محتوای ارزشی وقت می گذارند باید مورد توجه قرار بگیرند و ما باز هم آمادگی داریم نشست های دیگری برگزار کنیم.
این نماینده مجلس در پایان گفت: ساختار سینمایی باید به گونه ای باشد که چارچوب ها برای همه به یک شکل معنا شود و فرد بداند اگر این موضوع و محتوا را رعایت کرد با آسودگی خاطر میتواند به دنبال تولید با بهترین کیفیت برای اثرش باشد. این افراد باید حمایت شوند نه هر کسی که فکر کرد می تواند به هر بهانه ای فیلمساز باشد به سینما بیاید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر