عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس میگوید جمله وی در برنامه «هفت» که باعث حاشیههایی شد به خاطر وقت کشی مهمان دیگر بود.
به گزارش سینماسینما، لاله افتخاری عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تا جایی که برایم مقدور بود سعی کردم فیلم های این دوره از جشنواره فجر را ببینم و در جریان فعالیت های سینمایی دوستان قرار بگیرم. اگرچه دیدن فیلم «ایستاده در غبار» که یک فیلم ارزشی است برایم خوشایند بود اما من فیلم های دیگر هم می بینم.
وی افزود: سینما نه فقط در جشنواره فجر بلکه در طول سال هم از دغدغه های من است و گاهی برای خداقوت گفتن به عوامل سینما و گاهی برای نظارت و توجه به خواسته های مردم و اینکه چه چیزی برایشان تدارک دیده شده سر می زنم تا از تازه ترین های سینمای ایران بی خبر نباشم.
پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی زنان اظهار کرد: من شخصا علاقمندی هایی به ژانرهای مختلف دارم ولی به خاطر مسئولیتم باید از زاویه دید مردم و زوایای مختلف اجتماعی به این امر نگاه کنم. جشنواره فرصت خوبی برای دیدن عملکرد سینماگران است و بعد از این رویداد فرصت مناسبی است برای نشست با هنرمندانی که برای ارتقای فرهنگ زحمت کشیده اند.
وی ادامه داد: پیش از این هم اعضای کمیسیون فرهنگی در مجلس هفتم و خارج از مجلس یک جلسه با هنرمندان داشت که تدارک آن به عهده بنده بود، اما این فعالیت ها به خاطر یک جمله در برنامه «هفت» نادیده گرفته شد. در آن برنامه به خاطر اینکه مهمان دیگر داشت وقت کشی می کرد من گفتم فیلم نمی بینم ولی اصحاب رسانه هر سال شاهدند که من در جمع شان در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و گاهی ناشناس می آیم فقط برای اینکه از اتفاقات فرهنگی دور نباشم.
افتخاری اشاره کرد: با برخی هنرمندان موفقی که شاید ظاهرا به تیپ ما نمی خوردند هم نشست داشتم و تعامل خوبی با هم داریم. هنرمندان و به خصوص خانم های هنرمند برای ما جایگاه ویژه دارند. کسانی که واقعیت ها را منعکس می کنند و برای بیان محتوای ارزشی وقت می گذارند باید مورد توجه قرار بگیرند و ما باز هم آمادگی داریم نشست های دیگری برگزار کنیم.
این نماینده مجلس در پایان گفت: ساختار سینمایی باید به گونه ای باشد که چارچوب ها برای همه به یک شکل معنا شود و فرد بداند اگر این موضوع و محتوا را رعایت کرد با آسودگی خاطر میتواند به دنبال تولید با بهترین کیفیت برای اثرش باشد. این افراد باید حمایت شوند نه هر کسی که فکر کرد می تواند به هر بهانه ای فیلمساز باشد به سینما بیاید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- سینمای ایران از نفس افتاده است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





