رابرت گیوم بازیگر برنده دو جایزه امی در ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست.
به گزارش سینماسینما، رابرت گیوم نخستین بازیگر سیاهپوستی بود که در سریالهای تلویزیون درخشید و با بازی در سریالهایی چون «Benson» به شهرت رسید.
این بازیگر برنده جایزه امی سهشنبه دوم آبان بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت. او که سال ۱۹۷۹ برای بازی در سریال کمدی «Soap» جایزه امی در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرده بود، سال ۱۹۸۵ به نخستین بازیگر سیاهپوستی تبدیل شد که جایزه امی را در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرد.
او در رده بازیگران خوش صدا بود و سال ۱۹۹۰ در اجرای «شبح اپرا» در لسآنجلس نقش اصلی را بازی کرد و پس از آن در چند انیمشن از جمله مجموعه فیلمهای «شیر شاه» صداپیشگی کرد.
گیوم سال ۱۹۹۹ سکته کرد و پس از چند هفته بستری شدن به کار بازگشت. او سال ۱۹۲۷ با نام رابرت پیتر ویلیام به دنیا آمد اما برای آنکه نامش خاص باشد فامیلش را به گیوم تغییر داد.
از جمله آثار سینمایی این بازیگر میتوان به «به من تکیه کن» در سال ۱۹۸۹ و «حکم مرگ» در سال ۱۹۹۰ اشاره کرد. آخرین اثر سینمایی او پیش از مرگ «میدان کلمبوس» به کارگردانی جرج گالو بود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- برندگان جوایز امی ۲۰۲۴ اعلام شد/ رکوردشکنی سریال «شوگان» با کسب ۱۸ جایزه در امی
- «تاج» و «گامبی وزیر» برنده ۱۱ جایزه امی شدند / جوایز بازیگری برای کیت وینسلت، جین اسمارت و جیسون سودیکیس
- مرور فیلمهای «آنتونی هاپکینز» در تلویزیون
- جوایز اسکار تلویزیونی آمریکا اهدا شد/ «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» بهترین سریال های جایزه امی
- “سریع و خشن” به صدر گیشه سینما بازگشت
- پردرآمدترین بازیگران مرد ۲۰۱۸ معرفی شدند/ درآمد ۷۴۸.۵ میلیون دلاری مردان
- بازیگر مطرح هالیوود از نبردش با الکل پرده برداشت/ هاپکینز: حرفهای یک زن مرا به خود آورد
- نامزدهای جایزه امی مشخص شدند/ از بازگشت قدرتمند «بازی تاج و تخت» تا پیشتازی نتفلیکس
- تصاویری تازه از صحنه تصادف جرج کلونی با موتور سیکلت
- عیادت بازیگر «زن شگفت انگیز» از کودکان بستری در بیمارستان
- بازیگر سرشناس بریتانیایی به «سریع و خشن» میپیوندد
- شکست عجیب بازیگر سرشناس در گیشه
- بهترین پندی که جرج کلونی در عمرش شنید
- بایکوت اسرائیل از سوی بازیگر سرشناس/ ناتالی پورتمن جایزه افتخاری را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





