«سلام بمبئی» در روزهای ابتدایی به فروش بسیار بی سابقهای دست یافت، اما با گذشت ۸ روز از آغاز اکران ، «سلام بمبئی» در هفته جاری، دچار افت فروش محسوسی در سینماهای تهران شد.
به گزارش سینماسینما، با آغاز اکران فیلم «سلام بمبئی» بسیاری از مخاطبان، پیش بینی کردند که این فیلم با توجه به حضور محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا و گلشن گروور و داستان فیلم که در کشور هند میگذرد، به فروش بسیار زیادی در سینماها برسند و حتی عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را که در اختیار «فروشنده» است را تصاحب کند.
اما با مرور آمار فروش این فیلم در سینماهای تهران میتوان متوجه این موضوع شد که «سلام بمبئی» با آغاز هفته جاری دچار افت فروش محسوسی در سینماهای تهران شده است.
۱۱ آذر: فیلم سینمایی «سلام بمبئی» که پنجشنبه دو هفته پیش به نمایش درآمد، در اولین روز اکران خود توانست به فروش بسیار بالایی دست یابد. این فیلم در روز اول اکران خود در سینماهای شهر تهران توانست ۳۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند.
۱۲ آذر: اما «سلام بمبئی» در دومین روز اکران خود که جمعه بود، توانست پیشرفت بسیاری نسبت به روز اول اکران خود داشته باشد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش کند.
۱۳آذر: با آغاز هفته گذشته، «سلام بمبئی» ۱۱۰ میلیون تومان فروش کرد. البته نباید این رقم را با فروش آخر هفته فیلم مقایسه کرد، زیرا فروش ۱۱۰ میلیون تومانی یک فیلم در روز شنبه میتواند آمار قابل قبولی باشد.
۱۴ آذر: آخرین فیلم قربان محمد پور، یکشنبه هفته گذشته ۱۰۸ میلیون تومان فروخت.
۱۵ آذر: طی آماری که آی سینما از مسئولین «فیلمیران» در روزهای گذشته گرفت، «سلام بمبئی» در دوشنبه هفته گذشته، ۱۱۲ میلیون تومان فروش کرد.
۱۶ آذر: سه شنبه هفته گذشته که سینماهای کشور، بلیت فیلمهای سینمایی را به صورت نیم بها عرضه میکنند، «سلام بمبئی» در این روز توانست ۱۹۰ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کند، که نشان میداد همچنان استقبال خوبی از این فیلم در سینماهای شهر تهران انجام میشود.
۱۷آذر: با توجه به تعطیلی مدارس و اغلب دانشگاهها و مراکز اداری در روز پنجشنبه، «سلام بمبئی» در روز چهار شنبه هفته گذشته ۱۶۰میلیون تومان فروش کرد.
۱۸آذر: در دومین پنجشنبهای که «سلام بمبئی» به خود دید، این فیلم توانست ۲۸۵ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کند، که اگر بخواهیم فروش آن را با اولین روز اکران فیلم که از قضا پنجشنبه هم بود، مقایسه کنیم متوجه افت فروش ۱۵ میلیون تومانی این فیلم نسبت به پنجشنبه ۱۱ آذر ماه خواهیم شد.
۱۹آذر: «سلام بمبئی» جمعه هفته گذشته در سینماهای تهران ۳۲۰ میلیون تومان فروش کرد، که باز هم نشان میدهد این فیلم نسبت به اولین جمعهای که به اکران درآمد، دچار افت ۳۰ میلیون تومانی در گیشه شده است. به طور مثال اگر قیمت بلیت سالنهای سینمایی را ده هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی در دومین جمعه اکران «سلام بمبئی» ۳ هزار نفر کمتر به تماشای این فیلم نسبت به اولین جمعه اکران آن در سینماهای تهران، پرداختهاند.
۲۰ آذر: اما با آغاز هفته جاری میتوان به این نتیجه رسید که شیب فروش فیلم «سلام بمبئی» روند نزولی بیشتری داشته است. این فیلم شنبه هفته گذشته ۹۷ میلیون تومان فروخت و نتوانست فروش روزانه خود را به ۱۰۰ میلیون تومان برساند.
۲۱ آذر: فیلم قربان محمد پور یکشنبه هفته جاری ۲ میلیون تومان کمتر از شنبه فروش کرد و در نهایت توانست در این روز ۹۵ میلیون تومان درآمد کسب کند.
۲۲آذر: دو روز پیش، هم این فیلم در سینماهای تهران ۹۸ میلیون تومان درآمد کسب کرد.
۲۳آذر: روز گذشته هم که سینماهای تهران بلیتهای سینمایی را به صورت نیم بها ارائه کردند، «سلام بمبئی» ۱۷۰ میلیون تومان فروش کرد که اگر بازهم فروش دیروز این فیلم را با سه شنبه ۱۶ آذر مقایسه کنیم، متوجه میشویم درآمد این فیلم نسبت به سه شنبه هفته گذشته با افت ۲۰ میلیونی مواجه شده است.
اما طبق آخرین آماری که مسئولین «فیلمیران» ارائه دادند، آخرین ساخته قربان محمد پور تا این لحظه و بعد از گذشت ۱۳ روز، ۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در سینماهای کشور فروش کرده است.
این درحالی است که فیلم «فروشنده» بعد از گذشت دو هفته از از آغاز اکران خود، توانسته بود بیش از ۵ میلیارد میلیون تومان فروش کند. فیلم اصغر فرهادی با پشت سر گذاشتن بیست روز اکران، به فروش ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومانی هم رسید و به عبارتی هر سه روز، بیش از یک میلیارد تومان درآمد کسب کرد.
با توجه به این شرایط و این آمار و ارقام، فعلا بعید به نظر میرسد که «سلام بمبئی» بتواند رکورد فروش «فروشنده» را در سینماهای کشور به خود اختصاص دهد و به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود، مگر آن که در آینده مخاطبان بیشتری برای تماشای فیلم در سینماها، «سلام بمبئی» را انتخاب کنند.
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش در تلویزیون
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





