جیمز فرانکو بزرگترین افتخارش را به عنوان کارگردان کسب کرد و از جشنواره سن سباستین با کسب مهمترین جایزه این جشنواره بیرون آمد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «هنرمند فاجعه» ساخته جیمز فرانکو دیشب (شنبه شب) از شصت و پنجمین جشنواره سنسباستین جایزه صدف طلا را به عنوان بهترین فیلم جشنواره دریافت کرد. این جشنواره از مهمترین رویدادهای سینمایی در دنیای اسپانیایی زبان و این جایزه از مهمترین جوایز سینمایی است.
فرانکو روی صحنه و هنگام دریافت جایزه گفت: این یک رابطه خانوادگی بود، برادر من، خواهر من و ست روگن دوست قدیمی من در ساخت آن همراهم بودند.
وی با تشکر از کمپانی برادران وارنر گفت: این فیلم ساده درباره مردی دیوانه است، اما او رویاهای بزرگی دارد و این خیلی بهتر از این است که هیچ رویایی نداشته باشی. امیدوارم در این دوران دیوانهوار این فیلم کمی نور و الهام به زندگی بیاورد.
فیلم «هنرمند فاجعه» همچنین جایزه «فروز زینهمادلیا» را نیز از منتقدان اسپانیایی گرفت و یکی از دو فیلم برتری بود که توسط تماشاگران انتخاب شد.
در این مراسم بوگدان دومیتراش جایزه صدف نقرهای را برای بهترین بازیگر مرد دریافت کرد. او این جایزه را برای اجرایش در فیلم «پوروروکا» ساخته کنستانتین پاپسکو و در نقش پدری که با ناپدید شدن دخترش نابود میشود، دریافت کرد.
«هاندیا» ساخته جان گارانو و آیتور آرگی نیز برنده جایزه ویژه هیات داوران شد. این جایزه بزرگ به فیلمی از باسک رسید که در بخش رقابتی اصلی حضور داشت. داستان فیلم در سال ۱۸۳۷ در باسک میگذرد.
«آلانیس» ساخته آناهی برنری آرژانتینی که تصویرگر زندگی دختری خیابانی است برنده جایزه بهترین کارگردان اول شد و سوفیا گالا برای ایفای نقش این زن، جایزه صدف نقرهای را برای بهترین بازیگر زن جشنواره به خود اختصاص داد.
«برزگر» ساخته مارین فرانسن از فرانسه که داستانی عاشقانه در سال ۱۸۵۱ فرانسه است در بخش رقابتی کارگردانهای جدید جشنواره که از بخشهای جانبی است جایزه برد.
«کشتن مسیح» ساخته لورا مورا از سینمای شیلی نیز برنده جایزه اروسکی شد که به تریلری اجتماعی ساخته کارگردانی جوان اهدا میشود.
در مراسم دیشب که برای آرژانتین شب خوبی محسوب میشد دیگو لرمان نیز جایزه بهترین فیلمنامه را برای «یک نوع خانواده» دریافت کرد. در این فیلم باربارا لنی در نقش زنی بازی کرده که در آرژانتین سفر میکند تا بتواند بچهای را به فرزندی بگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- اپرایی که وودی آلن به سبک دسیکا و فلینی روی صحنه میبرد
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- نامزدی «کارت پرواز» در پنج رشته یک جشنواره آمریکایی
- غول ژانر وحشت سینمای اسپانیا درگذشت
- موفقیت «چرنوبیل»، روسیه را مجبور به ساخت سریال کرد
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- برگزاری هفته فیلم اروپایی در هشت شهر ایران
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





