بیژن بیرنگ درباره علت ضعف سریالهای تلویزیون بیان کرد: «متأسفانه مدتی است تلویزیون دچار رکود شده است و همه برنامهها روی موضوعات تکراری میچرخد؛ در واقع باید تحولی بزرگ در نگاه تلویزیون صورت بگیرد.»
به گزارش سینماسینما، بیژن بیرنگ با اشاره به رکود در تلویزیون، در نگاهی جامعتر با اعتقاد بر اینکه جامعه ما دچار رکود فرهنگی شده است، بیان کرد: حتی در سینما هم این اتفاق شکل گرفته است. از میان ۱۰۰ فیلمی که ساخته میشود، سه چهار فیلم خوب وجود دارد که برای مخاطب جذاب است.
بیرنگ سپس یادآور شد: زمانی خطوط قرمزی درباره مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه و تلویزیون داشتیم که این خطوط قرمز برایمان جذابیت داشت اما زمانی که این خطوط قرمز شکسته شد این جذابیتها هم از بین رفت. از طرفی شبکههای اجتماعی را میبینید که هیچ موضوع اجتماعی نیست که دیگر در آن فضاها نباشد و به آن پرداخته نشده باشد؛ بنابراین بیشتر نیازهای مخاطب از این جنبه اشباع شده است و اگر این مسائل را بار دیگر در تلویزیون و سینما ببیند، آن را پس میزند. تلویزیون در حال حاضر باید نیاز جامعه را درک کند. شاید مشکل تلویزیون همین باشد.
او سپس با اشاره به ضعف فیلمنامههای تلویزیون یادآور شد: مشکل ما از اول همان فیلمنامه بوده است. آدم باید استعداد داشته باشد که یک فیلمنامه خوب را خراب کند، اما سخت است از یک فیلمنامه بد چیزی دربیاوریم.
بیرنگ با اعتقاد بر اینکه باید تحولی در مدیریت فرهنگی ایجاد شود، اظهار کرد: مدیریت فرهنگ وجود ندارد. مدیریت فرهنگ باید به این معنا باشد که فرهنگ را مدیریت کنیم اما متأسفانه مدیریت فرهنگ در جامعه ما این گونه است که فرهنگیها را مدیریت میکنیم.
در بخش دیگری از این گفتوگو بیژن بیرنگ از پیگیری شبکه دو سیما برای ساخت «بابا لنگ دراز» خبر داد. او پیشتر اعلام کرده بود که طرح این مجموعه را به تلویزیون ارائه کرده است.
این کارگردان درباره اینکه آیا مجموعه تلویزیونی «بابا لنگ دراز» ساخته خواهد شد؟ اظهار کرد: شبکه دو در حال حاضر پیگیر سریال است و ما هم تلاش کردهایم این ارتباط خوب برقرار شود تا ساخت سریال به سرانجام برسد.
این تهیهکننده قدیمی در عین حال یادآور شد که هنوز نگارش «بابا لنگ دراز» آغاز نشده است و منتظر تایید شبکه دو سیما هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- ویدئویی که بیژن بیرنگ در اینستاگرام خود منتشر کرد/ توضیحات بیرنگ درباره اینکه چرا فیلم و سریال نمیسازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش