فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری، تقدیر ویژه هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۲ را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، هیات داوران بخش مسابقه فیلمهای بلند هجدهمین جشنواره فیلم زوریخ به ریاست اصغر فرهادی برندگان این رویداد سینمایی را اعلام کردند و فیلم «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.
فیلم «تا فردا» محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر، در بخش مسابقه اصلی فیلمهای بلند جشنواره زوریخ حاضر بود. این فیلم به تهیهکنندگی نیکی کریمی امسال جزو فیلمهای منتخب جشنواره برلین در بخش پانوراما بود و صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری در آن نقشآفرینی کردهاند.
هیات داوران جشنواره زوریخ که امسال شامل «کلیو بارنارد» فیلمساز بریتانیایی، «پترا ولپه» فیلمساز سوئیسی، «پیودور گوستاوسن» تهیه کننده سوئدی و «دنیل درایفوس» تهیه کننده آمریکایی در کنار اصغر فرهادی بودند، جایزه چشم طلایی بهترین فیلم (به همراه جایزه نقدی بیش از ۲۵ هزار دلاری) را به فیلم «پادشاهان جهان» ساخته «لورا مورا» حصول مشترک کلمبیا، لوکزامبورگ، فرانسه، مکزیک و نروژ اعطا کردند.
این فیلم که امسال جایزه بهترین فیلم جشنواره سنسباستین اسپانیا را نیز به خود اختصاص داده، داستان پنج نوجوان خیابانی اهل مدلین را دنبال میکند که برای جستجوی زمینی که یکی از آنها به ارث برده، به روستا میروند.
«خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش «گالا» و «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی نیز در بخش نمایشهای ویژه، دیگر آثار ایرانی امسال جشنواره زوریخ بودند.
سال گذشته فیلم فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعیها و مریم مقدم، تقدیر ویژه هیات داوران بخش اصلی جشنواره زوریخ را به خود اختصاص داده بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- سهم سینماگران ایرانی از جشنواره ونیز
- آثار جشنواره ونیز ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم علی عسگری در بخش افقها
- یادداشت نیکی کریمی درباره شیوا ارسطویی
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- یک ایرانی داور جشنواره ونیز شد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- تلاش ترامپ برای توقیف فیلمش در جشنواره کن ادامه دارد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «آیههای زمینی» برنده جایزه بزرگ یک جشنواره خارجی شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





