کوئنتین تارانتینو که اظهارات اخیرش درمورد عملکرد پلیس آمریکا با واکنشهای فراوان روبرو شده است، گفت از تهدید اتحادیههای پلیس ترسی ندارد.
به گزارش «سینماسینما»، کارگردان برنده اسکار در اولین واکنش به جنجالهای اخیر درمورد حرفهایش در راهپیمایی اعتراضآمیز مخالفان خشونت پلیس در نیویورک، روز سهشنبه به لس آنجلس تایمز گفت او از پلیس متنفر نیست و سخنانش بد تعبیر شده است.
به گزارش رویترز، او به روزنامه گفت: «من نمیترسم. راستش را بخواهید خیلی حس بدی است که از بعضی بلندگوهای پلیس من را به عنوان کسی که از پلیس متنفر است، خطاب کنند. من از پلیس متنفر نیستم. این سوءبرداشت است. این افتراآمیز است. من چنین حسی ندارم.»
انجمن ملی سازمانهای پلیس آمریکا (NAPO) هفته پیش به کمپین تحریم فیلمهای تارانتینو شامل «هشت نفرتانگیز» به کارگردانی او که ماه دسامبر اکران میشود، ملحق شد. پیش از این اتحادیههای پلیس در نیویورک، لس آنجلس، هیوستن، نیوجرزی، شیکاگو و فیلادلفیا فیلمهای تارانتینو را تحریم کردهاند.
NAPO همچنین از ماموران پلیس خواست از انجام خدمات ویژه یا خدمات خارج از ساعات کاری مانند تأمین امنیت، کنترل ترافیک یا مشاوره فنی برای هر یک از پروژههای تارانتینو خودداری کنند.
تارانتینو شنبه پیش در راهپیمایی اعتراضآمیز مخالفان خشونت پلیس علیه سیاهپوستان ماموران پلیس را «قاتل» نامید.
او گفت: «وقتی شاهد قتل هستم، نمیتوانم بیتفاوت بمانم… باید یک قتل را قتل بنامم و باید قاتلین را قاتلین بنامم.»
تارانتینو به لس آنجلس تایمز گفت: «همه پلیسها قاتل نیستند. من هیچوقت چنین چیزی نگفتم. حتی تلویحاً چنین حرفی نزدم.»
کارگردان فیلمهای «سگدانی» و «داستان عامهپسند» ادامه داد: «پیام آنها کاملاً مشخص است. میخواهند من را به زمین بزنند. میخواهند من را بیاعتبار کنند. میخواهند دهان من را ببندند و از آن مهمتر، میخواهند به هر فرد مهم دیگری که شاید حس کند باید به این بحث ملحق شود یک پیام بفرستند.»
مرگ مردان سیاهپوست به دست پلیس نیویورک، میزوری، بالتیمور، کالیفرنیای جنوبی و جاهای دیگر بیش از یک سال است باعث خشم عمومی شده و اعتراضهایی به همراه داشته است، اما اظهارنظرهای تارانتینو و حضور او در راهپیمایی اعتراضآمیز ماه اکتبر تنها چند روز بعد از آن انجام شد که یک افسر پلیس نیویورک هنگام تعقیب یک سارق به ضرب گلوله کشته شد.
فیلم خشن و ضد بردهداری «جانگو آزاد شده» به کارگردانی تارانتینو دو سال پیش اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای او به همراه داشت.
«هشت نفرتانگیز» درباره جایزهبگیرها در وایومینگ بعد از جنگ داخلی آمریکا از ۲۵ دسامبر (۴ دی) روی پرده میرود و از آن به عنوان یکی از رقبای جوایز اسکار امسال یاد میشود. انتظار نمیرود درخواست برای بایکوت فیلم جدید تارانتینو تاثیری قابل ملاحظهای روی فروش فیلمهای او داشته باشد. فیلمهای تارانتینو همیشه در هالیوود تحسین شدهاند، اما همیشه موفقیت تجاری نداشتهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
- پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلمهایش/ چیز دیگری ببینید!
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره رم برای تارانتینو
- وداع سینمایی تارانتینو با نسخه جدید «سگهای انباری»/ تارانتینو: بهتر است بازنشسته شوم
- تجلیل از تارانتینو و تیم برتون در جشنواره فیلم رم/ گرامیداشت یاد آرتور پن
- فیلم زندگینامهای اسپیلبرگ بازیگر اصلیاش را پیدا کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





