هیات مدیره شورایعالی تهیهکنندگان سینما در گزارشی مشروح به وضعیت صنوف تهیهکنندگی و دلایل برخی حواشی این صنف پرداخته است و بر ضرورت وحدت و یکپارچگی همه تشکلهای تهیه کنندگی تاکید کرده است.
به گزارش سینماسینما، در بخشهایی از این متن که خطاب آن تهیهکنندگان سینما و با عنوان «گزارش» به آنها منتشر شده، آمده است: «مسائل درهم تنیده سینمای ایران در حوزههای مختلف اقتصادی، سرمایه، نظارت، حقوق مالکانه و… شرایط را به جایی رسانده است که بدون اتخاذ تصمیمات سخت راهی دشوار پیش رو خواهیم داشت.»
در این متن با اشاره به ورود و خروج جامعه صنفی تهیهکنندگان از تشکل شورایعالی تهیهکنندگان سینما که این امر به اذعان آنها «همه نیرو و توان تهیهکنندگان را به خود مشغول کرده است.» در ادامه آوردهاند که شورایعالی تهیهکنندگان هر گونه فضاسازیهای مغرضانه، اتهامات و شب نامه ها، گزارش دهیهای مجعول و… با چشم پوشی از حق افراد، به قصد آرامش و حفظ منافع صنفی بدون پاسخ گذاشته است.
در این متن به ماجرای تعطیل شدن خانه سینما، ایجاد «خانه سینما ۲» و برخی «انشقاقها» اشاره شده است که به اذعان آنها با وجود تمامی این اقدامات سلبی، شورایعالی تهیه کنندگان پس از باز شدن مجدد خانه سینما (که به همت اتحاد اصناف ۳۲ گانه خانه سینما و جابجایی مدیریت دولتی سینما و تغییر رویکرد دولتی صورت گرفت) به عنوان عضو موثر جامعه اصناف سینمایی به کارش ادامه داد و دوباره به خاطر حمایت از تهیهکنندگان عضو جامعه صنفی که از این قضایا مبرا بودند و امکان همراهی و اتحاد و وحدت همه تهیهکنندگان، از جامعه صنفی دعوت به همکاری کرد که این دعوت بازگشت دوباره جامعه صنفی به شورایعالی را ممکن ساخت و این حضور تا دومین خروج جامعه صنفی در سال گذشته ادامه داشت.
در این متن به دلایل دومین خروج جامعه صنفی در زمستان سال گذشته و حواشی انتخاب نماینده تهیهکنندگان در هیات مدیره خانه سینما و در ادامه بازگشت این تشکل به این شورا پرداخته شده است و در ادامه با توضیحات مبوسطی به خروج سوم جامعه صنفی تهیهکنندگان از شورایعالی تهیهکنندگان پرداخته شده است که در آن مقطع به دعوت رئیس سازمان سینمایی، جلسهای با حضور روسای چهار تشکل تهیه کنندگی و ریاست سازمان سینمایی و تمامی مدیران ارشد این سازمان برای تعیین تکلیف و درک و فهمیدن دلیل خروج و برگشتن به این اتحاد برگزار شده که نتیجهای نداشته است و در ادامه شورایعالی تهیهکنندگان سینما، سوالاتی را در راستای رونشگری مطرح کردهاند (که بیشتر درون صنفی است.)
در پایان هیات مدیره شورایعالی تهیهکنندگان به عنوان عضو موثر خانه سینما، در حالیکه همچنان بر لزوم وحدت معتقد بوده و سعی بر آن دارد، نماینده قانونی کلیه تهیه کنندگان محسوب شود، اعلام کرده است که درها برای سه تشکل دیگر تهیهکنندگی که در لوای این شورا فعالیت دارند، همواره باز است.
و همچنین باتاکید بر ضرورت وحدت و یکپارچگی همه تشکلهای تهیه کنندگی، باتوجه به شرایط موجود اعلام کرده است که (با جامعه صنفی و با بدون آن) شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران به فعالیت خود ادامه خواهد داد و البته حق هر نوع پیگیری و ثبت قانونی در مراجع ذیربط را در وضعیت جدید نیز برای خود محفوظ خواهد دانست.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
آخرین ها
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- روایت منوچهر محمدی از یک اتاق عجیب ۱۶ متری در وزارت ارشاد که برای سینماگران پرونده سازی می کرد
- سر فیلم بازمانده می گفتند چرا ارتش اسرائیل حجاب ندارد؟
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- «حافظه»؛ جایی در میان دیوارها
- تنها ۴ روز مانده به مراسم اسکار؛ مرگ بازیگر برنده اسکار و همسرش در خانه!
- کامکارها ۱۲ اسفند روی صحنه میروند
- در سوک «دل آواز» که شجریان با خود برد
- بزرگداشت ۲ مستندساز در اختتامیه سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- تهمینه میلانی : مردم ایران مطالبه گر شده اند
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- برگزاری نخستین کنفرانس بینالمللی هوش مصنوعی با حمایت همراه اول
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- داستان اینفلوئنسری به نام فریبا/ گفت و گو با جواد صفوی، نویسنده فیلمنامه سریال «فریبا»
- سرمایهگذار فیلمِ حمید نعمتالله: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ قضاوت آن را به مردم بسپارید
- در غیاب فیلمهای پرفروش و رویدادهای ورزشی؛ کاهش فروش سینماهای آلمان در برابر تثبیت فروش در اروپای سال ۲۰۲۴
- رونمایی از برند و معرفی هویت بصری جدید همراه اول
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- اهدای جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا؛ «ملاقات محرمانه» جایزه بهترین تیم بازیگری را گرفت
- نشست خبری با اهالی رسانه همزمان با گشایش بیستویکمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر
- «چیزهای کوچک اینچنینی»؛ زیر سایه ترس
- افزایش نرخ بلیت سینما یا افزایش کیفیت فیلم ها