اکران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که از نگاه سینماداران میتوانست تکانی به گیشههای راکد سینمای این روزها بدهد، بهدلیل تغییر نظر عوامل فیلم، لغو شد.
به گزارش سینماسینما، در پی درخواستهای مکرر سینماداران برای اکران یک فیلم با ظرفیت بالای فروش و جذب مخاطب بهمنظور عبور از شرایط بهشدت بحرانزده گیشه سینماها، یکشنبه همین هفته بود که شورای صنفی اکران بالاخره از ورود فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به چرخه اکران خبر داد.
بر اساس مصوبه شورای صنفی اکران قرار بود این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی به سرگروهی سینما آزادی اکران سراسری خود را آغاز کند اما تنها چند روز مانده به این موعد، اکران این فیلم منتفی شد.
علی طلوعی تهیهکننده فیلم سینمایی «بخارست» درباره این اتفاق ضمن تأیید منتفی شدن اکران این فیلم درباره شائبه عدم توافق با سازمان سینمایی برای ارائه ضمانت مالی مناسب جهت حمایت از اکران این فیلم در شرایط فعلی توضیح داد: بحث ما گارانتی و ضمانت نبود. این فیلم اولین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیشتر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس بر روی این فیلم سرمایهگذاری کرده بودند، مجموع جمعبندیمان با توجه به رایزنیهایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلاً اکران فیلم را متوقف کنیم.
وی افزود: امروز منتفی شدن اکران فیلم را اعلام کردهایم و منتظریم تشریفات قانونی آن هم طی شود. زمانبندی بعدی برای اکران فیلم هم بهطور کامل بستگی به حفظ منافع سهامداران خرد فیلم دارد که بالاخره بر روی این فیلم سرمایهگذاری کردهاند.
این تهیهکننده درباره طرحهای حمایتی سازمان سینمایی برای تسهیل اکران این فیلم هم گفت: سازمان سینمایی همه ظرفیتهای ممکن را در اختیار ما قرار داده بود. در زمینه تبلیغات تلویزیونی هم قرار بود حمایتهای صورت بگیرد و واقعیت این است که دوستان سازمان سینمایی زحمت خود را کشیدند اما در کل با توجه به وضعیت موجود و بلاتکلیفی حاکم در وضعیت اکران سینماها، فعلاً عرضه فیلم را متوقف کردهایم تا ببینیم در آینده چه پیش میآید.
طلوعی درباره شرایط مشابه فیلم «دینامیت» ساخته دیگری از مسعود اطیابی که در بحران کرونا توانست اکران موفقی را در سینماها تجربه کند هم تأکید کرد: به نظرم شرایط این دو فیلم قابل قیاس نیست بهخصوص که شرایط حاکم بر جامعه امروز هم با آن زمان قابل قیاس نیست. در زمان کرونا و در بازهای که «دینامیت» هم اکران شد، تا سه چهارماه اول همچنان شاهد رکود در سینماها بودیم و در نیمه دوم سال که واکسن بهصورت سراسری عرضه شد، شرایط تغییر کرد و چرخ سینماها به راه افتاد. شرایط امروز با آن زمان قابل مقایسه نیست و فیلم باید در زمانی اکران شود که حال عمومی مردم خوب باشد. دنبال همین زمان مناسب هستیم تا بتوانیم حداکثر مخاطب را به سالنهای سینما جذب کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- «بخارست» از ۲۴ آبان اکران میشود
- فیلمهایی که نمیخواهند اکران شوند/ به کما رفتن یا مرگ تدریجی سینمای ایران؟
- «دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده میروند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- تهیهکننده «چند میگیری گریه کنی ۲»: قیمت تیزر در زمان مناسب در شبکه یک، ثانیهای ۳۳۰میلیون تومان است
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- اطیابی: بهترین سکانسهای «دینامیت» را حذف کردهاند!
- سینماسینما/ روایت سرتیپی و سعید خانی از فروش فیلم «دینامیت»
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش