تهیهکننده آپاندیس معتقد است که سینماداران از فیلمهای کمدی استقبال میکنند و شورای صنفی نمایش نمیتواند به آنها فشار بیاورد که این فیلمها را اکران نکنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیهکنندگی مقصود جباری این روزها در حال اکران است و با استقبال خوب مخطابان همراه شده است.
مقصود جباری (تهیهکننده فیلم سینمایی آپاندیس)، با اشاره به وضعیت امروز اکران و به خصوص نمایش فیلم آپاندیس گفت: واقعیت این است که مردم به فیلمهای کمدی و طنز اقبال بیشتری نشان میدهند اما اینگونه نیست که به تماشای فیلمهایی از گونههای دیگر ننشینند. باید فضایی به وجود بیاید که همه فیلمها در گونههای مختلف امکان دیده شدن داشته باشند و سبد اکران برای مردم متنوع باشد.
وی ادامه داد: یکی از بخشهایی که باعث دیده شدن فیلمهایی همچون آپاندیس میشود؛ رسانههای گروهی و خبرنگاران هستند. نقش آنها در ترغیب مردم به رفتن به سینما و تماشای فیلمها بسیار اثرگذار است اما بازهم به تنهایی نمیتواند باعث موفقیت یک فیلم شود و عوامل دیگری همچون توجه مدیران فرهنگی، وزارت ارشاد و چرخه اکران دخیل هستند.
جباری با اشاره به جوایزی که فیلم آپاندیس در جشنوارههای مختلف کسب کرده است، گفت: این فیلم در جشنواره مونترال کانادا جایزه فیلمنامه را در حالی کسب کرد که رقبای بسیار مهمی داشت اما این موفقیت در ایران بسیار مورد توجه مدیران قرار نگرفت و فقط از سوی ابراهیم داروغهزاده (معاون نظارت ارزشیابی) و محمدرضا فرجی (مدیرکل سینمای حرفهای) بلافاصله مورد تشویق و تبریک قرار گفتیم.
وی با اشاره به اینکه فیلمهایی از جنس آپاندیس هشدارهایی دارند که بسیار مهم است، گفت: از نگاه اکران امروز منِ تهیهکننده به سوددهی مالی رسیدهام اما مهمتر از سود من این است که مردم به سوددهی برسند و فیلم توسط آنها دیده شود.
جباری ادامه داد: هر کدام از ارگانها اعم از شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا تمامی فیلمها به شکلی نتیجه و بچههای وزارت ارشاد هستند و اگر فیلمی مانند آپاندیس جوایز خوبی به دست میآورد، باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: قطعا صنوف و شورای صنفی نمایش نقش تعیینکنندهای در چیدمان اکران دارند ولی وقتی میبینند فیلمهای کمدی که با استقبال بیشتری مواجه است، آنها هم نمیتوانند به سینماداران فشار بیاورند زیرا به هر حال سینماداران علاقه دارند فیلمی را اکران کنند که فروش خوبی داشته باشد و فروش فیلم برای آنها اولویت اول است. شاید به فیلمهایی همچون آپاندیس روی خوشی نشان ندهند اما نمیتوان این مساله را به گردن یک فرد یا یک گروه انداخت بلکه باید ساختار سینما و نوع ذائقهسازی و هدایت ذائقه مخاطبان به مرور بهبود پیدا کند.
جباری در پایان گفت: با تمام مشکلات از ساخت فیلم آپاندیس و گروهن سازنده بسیار خوشحالم و به آن افتخار میکنم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





