جشنواره فیلم لوکارنو یک بخش جدید برای فیلمهای کوتاه از سال ۲۰۲۱ راهاندازی کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم لوکارنو در یکی از اولین اقداماتی که توسط مدیر هنری جدیدش جیونا ناتزارو انجام شده بخش رقابتی جدیدی را به فیلمهای کوتاه ساخته شده توسط فیلمسازان معتبر اختصاص داد.
ناتزارو که قبلاً رییس بخش هفته منتقدان جشنواره ونیز بود و ماه نوامبر به عنوان رییس لوکارنو انتخاب شد، از این بخش جدید به عنوان پنجرهای مهم برای ارایه آثار کارگردانهایی یاد کرد که در حال آزمودن قالبهای جدید و ابتکاری هستند.
وی گفت بخش جدید لوکارنو که با عنوان «فیلمهای کوتاه مولف» از آنها یاد میشود جایی برای ارایه فیلمهای کوتاه کارگردانهای معتبر است تا آنجا دیده شوند.
وی از این بخش به عنوان یک بخش جدید و رقابتی یاد کرد که به نگاههای غیراستاندارد فیلمساز، بدون اولویت برای هر ژانری اختصاص یافته و به ماموریت حرفهای لوکارنو وفادار است که کشف صداهای جدید به سمت آینده در آن راه خود را باز میکنند.
با توجه به پاندمی کرونا، فیلمهای کوتاه گزینهای مناسبتر برای بسیاری از کارگردانها هستند و از نظر توزیع نیز از طریق رسانههای دیجیتال راحتتر به دست مخاطب میرسند و از نظر تولید نیز اقتصادیتر هستند.
البته فیلم کوتاه مدتهاست که جایگاه مهمی در جشنواره لوکارنو دارد و در بخشی با عنوان «یاوران فردا» از فیلمهای استعدادهای نوظهور تجلیل میشود.
برای بخش جدید رقابتی «فیلمهای کوتاه مولف» جوایز جداگانهای هم تعریف میشود.
هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو در دست برنامه ریزی است و قرار است از ۴ تا ۱۴ آگوست برگزار شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شاهرخ خان از جشنواره فیلم لوکارنو جایزه میگیرد
- معرفی برندگان جشنواره لوکارنو/ یوزپلنگ طلایی به کارگردان ایرانی رسید
- تجلیل جشنواره لوکارنو از تسای مینگ لیانگ
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- مت دیلون جایزه لوکارنو را دریافت کرد/ هنوز خیلی کار دارم
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





