مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره روند ارسال آثار به دبیرخانه فجر توضیحاتی را ارایه کرد.
به گزارش سینماسینما، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر درباره ثبت نام آثار برای حضور در جشنواره گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com و یا به صورت حضوری با پر کردن فرم شرکت در جشنواره ثبت نام کنند.
او ادامه داد: تهیه کنندگان و کارگردانها توجه داشته باشند که اگر اولین اثر سینمایی شان است در بخش «نگاه نو» و اگر فیلم چندمشان است در بخش سینمای ایران و اگر مستند است در بخش فیلم های مستند ثبت نام کنند.
سیمونیان با بیان اینکه متقاضیان باید بر اساس آیین نامه ثبت نام کنند، یادآور شد: در جشنواره سی و هفتم فیلمی مورد پذیرش است که پروانه ساخت یا نمایش سینمایی داشته باشد و فیلمهای مستند بالای ۷۰ دقیقه مجاز به ثبت نام هستند.
او با بیان اینکه امسال در فراخوان جشنواره بخشی برای ثبت نام فیلم کوتاه داستانی وجود ندارد، توضیح داد: بهترین فیلم کوتاه داستانی از بین برگزیده های جشن خانه سینما و همچنین برگزیدگان جشنواره انجمن سینمای جوان به داوری گذاشته و انتخاب می شوند بنابراین بخشی مجزا برای ثبت نام فیلم کوتاه داستانی وجود ندارد.
مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر به صورت اینترنتی و حضوری تا پایان آبان ماه است و بازبینی آثار توسط هیات انتخاب آذرماه صورت می گیرد یعنی متقاضیان باید آثار خود را به صورت dvd و یا dcp در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند تا توسط هیات انتخاب در آذرماه بازبینی و هفته اول دی ماه نتیجه بازبینی ها اعلام شود و فیلم های راه یافته به بخش مسابقه نسخه های dcp را برای نمایش عمومی و برای داوران آماده کنند تا جشنواره ای با نظم و حرفه ای برگزار شود.
مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: بهتر است فیلمسازان نسخه کامل آثارشان را برای نمایش به هیات انتخاب تحویل دهند تا اگر فیلمشان انتخاب نشد اعتراضی مبنی بر ناقص بودن فیلم هایشان نداشته باشند.
سیمونیان در پایان درباره آثار رسیده به دبیرخانه نیز گفت: از زمانی که فراخوان جشنواره اعلام شده استقبال فیلمسازان برای ثبت نام در بخش مستند، سینمایی و نگاه نو خوب بوده که البته در بخش نگاه نو تعداد فیلم بیشتری ثبت نام شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر؛ نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند
- پاسخ به چند ابهام درباره فیلمهای متقاضی «فجر۳۹»/ اسناد موجود است
- مهلت ارسال فیلمها به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تمدید نمیشود
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- محمود اربابی: مخالف ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فجر هستم
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
- توضیحی درباره آرای مردمی «متری شیش و نیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





