فیلم «آپاندیس» در نخستین حضور بین المللی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره مونترال را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «آپاندیس» نخستین ساخته حسین نمازی و به تهیه کنندگی مقصود جباری جایزه بهترین فیلمنامه را در جشنواره جهانی فیلم مونترال کسب کرد.
فیلم «آپاندیس» که در جشنواره جهانی فیلم فجر برای نخستین بار به روی پرده رفته بود، در نخستین حضور بینالمللی خارج ایران و در بخش مسابقه اصلی جشنواره جهانی فیلم مونترال به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلمنامه را برای حسین نمازی به ارمغان آورد.
جشنواره جهانی فیلم مونترال یکی از رویدادهای پانزده گانه رقابتی بینالمللی در تقویم فیاپف محسوب میشود که در انتخاب و نمایش فیلمهای ارزشمند سینماگران ایرانی نقشی شایان توجه داشته است.
در این دوره از جشنواره مونترال، بنیاد سینمایی فارابی در مقام پخش کننده بین المللی فیلم «آپاندیس» را در بخش مسابقه جهانی و فیلم «یه وا» – نخستین ساخته آناهید آباد؛ محصول مشترک ارمنستان و ایران – را در بخش غیر رقابتی فوکوس بر سینمای جهان عرضه کرد.
گفتنی است در این جشنواره که از ۲ تا ۱۳ شهریور در کشور کانادا برگزار شد، فیلم «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده نیز در بخش فوکوس بر سینمای جهان حضور داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری