کیانوش عیاری در حالی فیلمبرداری «کاناپه» تازهترین اثر خود را ادامه میدهد که پس از جدایی شهاب حسینی حالا یار یک دهه اخیر او در سینما و تلویزیون هم از حضور در این فیلم انصراف داده است. با اضافه شدن فرهاد آییش به «کاناپه» نام مهدی هاشمی از لیست بازیگران این فیلم حذف شد.
به گزارش سینماسینما، زوج عیاری و هاشمی را میتوان یکی از موفقترین ترکیبهای کارگردانی و بازیگری یک دهه اخیر دانست. عیاری در ۱۲ سال گذشته دو مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی ساخته بود که هر سه آثار مهمی بودند. این زوج در ابتدای دهه هشتاد در سریال مهجور مانده اما فوق العاده «هزاران چشم» برای اولین بار در کنار یکدیگر قرار گرفتند.
نتیجه آن سریال به گونه ای رقم خورد که عیاری تصمیم گرفت نقش اصلی سریال «روزگار قریب» را به هاشمی بسپارد و نتیجهاش شد خلق یکی از بهترین کاراکترهای تاریخ تلویزیون ایران، این همکاری در حدود ۷ سال به طول انجامید و هاشمی در این مدت هیچ فعالیت سینمایی دیگری نداشت.
عیاری پس از فراغت از ساخت «روزگار قریب» به سراغ ساخت فیلم سینمایی «خانه پدری» رفت و آن جا هم نقش اصلی فیلم خود را به مهدی هاشمی سپرد که نتیجه آن هم درخشان از کار درآمد هر چند حسرت اکران این فیلم سینمایی به واسطه حاشیههای تمام نشدنیاش برای عیاری و هاشمی شش ساله شده و این فیلم هنوز فرصت دیده شدن توسط مخاطب را پیدا نکرده است.
از سال گذشته که قرار شد عیاری فیلم جدیدش به نام «کاناپه» را بسازد باز هم اولین بازیگری که عیاری از قطعی شدن حضورش در فیلم خود خبر داده بود هاشمی بود. حتی تا همین دو هفته پیش که خبر کلید خوردن فیلم منتشر شد هم هاشمی جزو بازیگران اصلی بود و قرار بود او نقش پدر عروس در این فیلم را بازی کند. فیلمی که داستان پرحاشیه وصلت کردن دو خانواده را به تصویر میکشید.
اما امروز خبر رسید که هاشمی قرار نیست در «کاناپه» بازی کند و فرهاد آییش به جای او در این فیلم حضور پیدا میکند، اتفاقی که مشخص نیست به چه علت رخ داده است. پیش از این شهاب حسینی به دلیل همزمان شدن بازیاش در فصل دوم «شهرزاد» از حضور در این فیلم انصراف داده بود اما تا جایی که در خبرها آمده این روزها هاشمی مشغول بازی در پروژه خاصی نیست و مشخص نیست چرا این بازیگر از حضور در این فیلم انصراف داده است.
به این ترتیب با انصراف هاشمی که در ۱۲ سال گذشته پای ثابت آثار عیاری بود یکی از بهترین ترکیبهای کارگردانی و بازیگری یک دهه اخیر فعلا از هم جدا شدهاند.
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- درباره «مرد آرام» و «ممنوع الخروجی»/ از فاصله با فیلم جان فورد تا دختری کُلت بهدست
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- گزارش تحلیلی درباره اکران فیلمهای خارجی در ایران/ مردم حق دارند فیلمهای خوب دنیا را روی پرده ببینند اما…
- رجبی فروتن: «کاناپه» و «قاتل و وحشی» با چالشهای جدی و آشکار فقهی روبهرو هستند/ شاید یک قرائت جدید از فقه مشکل را حل کند
- «روزگار قریب»؛ رئالیسم کاشفانهی کیانوش عیاری
- عکسی که فرح اصولی از فیلم «زنده باد…» منتشر کرد
- توضیحات تهیهکننده «روزهای ابدی» درباره استفاده از کلاه گیس/ بازیگران ارمنی بودند
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- «طبقه یک و نیم» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود
- «طبقه یک و نیم» با مهدی هاشمی راهی جشنواره فجر میشود
- تولد بیضایی و یک سکانس طلایی (۱۲)/ علی اصغر کشانی
- بازیگر جوان فیلم «کاناپه» درگذشت
- برشهای کوتاه/ صحنههایی از بازی کریم اکبری مبارکه در «مرگ یزدگرد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





