جدول کلی برنامه و بودجه سال ۹۸ سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و مؤسسات مرتبط بر اساس مدل بودجهریزی عملیاتی اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، این جدول که شامل برنامه و بودجه سال ۹۸ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بنیاد سینمایی فارابی، موسسه سینما شهر، انجمن سینمای جوانان، خانه سینما و سایر فعالیت ها می شود با توضیحات ذیل توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی منتشر می شود.
۱- این جدول با فرض تخصیص صددرصدی اعتبارات سینما تنظیم شده است. بدیهی است ردیفهای جدول زیر در صورت کاهش تخصیص اعتبار، تسهیم به نسبت میشوند. البته در راستای اجرای سیاست «ایران، تهران نیست» اعتبارات استانی در هر شرایط، به صورت صددرصدتأمین خواهد شد تا اختلالی در اجرای فعالیتهای سینمایی استانها پدید نیاید.
۲- همچنان که ملاحظه میشود با اجرای سیاست کوچکسازی و صرفهجویی، نسبت هزینه پشتیبانی به اعتبارات حمایت سینما در سال ۹۸ کاهش چشمگیر خواهد داشت. همچنین با جذب مشارکت بخش دولتی و خصوصی و افزایش بهره وری، پیش بینی منابع مالی قابل تحقق نیز افزایش یافته و تلاش می شود هردو روند ادامه یابد.
۳- در راستای شفافیت و پیشبینیپذیری، دستورالعملهای حمایتی برای فعالیتهای (اقدامات) ستارهدار در خرداد ماه سال جاری، منتشر خواهد شد.
۴- تخصیص اعتبارات هر حوزه منوط به انتشار عملکرد مالی و هزینههای پشتیبانی آن حوزه برای ماههای گذشته و انتشار دستورالعملهای مربوط میباشد.
۵- ماتریس تفاهمنامههای استانی نیز در هفته آینده منتشر میشود.
۶- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار این جدول، از در گرفتن بحثهای کارشناسی و ارائه طریق توسط صنوف سینمایی، سینماگران، منتقدان، صاحب نظران و روزنامهنگاران استقبال میکند تا نظرات صائب و ممکن را در اصلاحیه بودجه که در تابستان تنظیم میشود، لحاظ کند.
بنابراین گزارش، جدول کامل قیمتها و بودجه نهادهای زیر مجموعه سازمان سینمایی در اینجا قابل دسترسی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- کارگردان ایرانی با فیلمنامه «شفاف» برنده جایزه چهل هزار یورو از رویدادی ایتالیایی شد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





