سیدصادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره «فیلم کوتاه تهران» تأکید کرد که این جشنواره در شرایط فعلی عملاً برگزار نمیشود و آغاز آن از هفتم آبانماه محدود به آغاز ورکشاپهای مجازی است.
به گزارش سینماسینما سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران, دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره شرایط برگزاری این دوره از جشنواره بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ وزارت ارشاد، شورای سیاستگذاری جشنواره تصمیم گرفت بخش اکرانهای جشنواره به زمان بازگشایی سینماها در تهران موکول شود. بر همین اساس هم بخش بینالملل و هم بخش ملی به تعویق افتاد، تا روزگاری که دوباره کرونا فروکش کند و سینماها باز شود. در آن زمان هم با پنجاه درصد مخاطبان به نمایش آثار میپردازیم.
وی افزود: از آنجایی که جشنواره در بخش بینالمللی تقویم خاص جهانی دارد، مقرر شد هفت آبان ماه آغاز به کار کند. با توجه به اینکه با مدرسان بینالمللی برای برگزاری ورکشاپ ها و نشستهای علمی از چند ماه قبل توافق شده بود، این بخش از جشنواره به شکل آنلاین از هفتم آبان ماه آغاز به کار میکند. پنج روز اول مدرسان خارجی و پنج روز دوم مدرسان داخلی محتوای آموزشی ارائه میدهند، این محتوا به صورت آنلاین برای هنرجویان و علاقهمندان به سینما در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود و به زودی جدول این آموزشها منتشر میشود.
موسوی توضیح داد: تغییری که ما داریم این است که برای پرهیز از تجمع، از روز هفتم آبان ماه فقط بخش آموزش و ورکشاپ به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و این دوره ۱۰ روزه خواهد بود. ضمن اینکه ما از همه صاحبان آثار خارجی اجازه گرفتهایم که فیلمهایشان را در شبکههای محلی به نمایش بگذاریم، چون نمیشود با آیپی خارجی به فیلیمو یا نماوا وصل شد. بنابراین آنها نگرانی برای سرقت و قاچاق آثار خود ندارند. تمام صاحبان آثار خارجی پذیرفتهاند که در جشنواره فیلم کوتاه تهران به شکل آنلاین رقابت کنند. ولی اینکه چه زمانی جشنواره برگزار شود به شرایط عمومی ایران و جهان بستگی دارد. ما هم منتظر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: آثار ایرانی به صورت آنلاین به نمایش درنمیآیند چون هیچکدام از پلتفرمها نمیتوانند امنیت آثار را تأمین کنند هیچ مکانیزم فنی در این رابطه وجود ندارد البته این موضوع مختص به ایران نیست حتی نتفلیکس هم قادر به صیانت از آثار نیست.
به گفته موسوی، محل نمایش آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سینماهای فرهنگ، باغ فردوس، موزه سینما و دوازده سالن پردیس سینمایی ایران مال خواهد بود.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: با موضوعاتی که عنوان کردم عملاً جشنواره برگزار نمیشود ما هیچ کار مغایر با پروتکلهای بهداشت جهانی انجام نمیدهیم و مطلقاً هیچ بخش حضوری نداریم. در هفتم آبان ماه فقط یک سری ورکشاپها به صورت آنلاین آغاز میشود. ما نخواستیم در این شرایط جشنواره برگزار کنیم و خودمان از این موضوع انصراف دادیم و اطلاعرسانی کردیم.
موسوی در پایان اظهار کرد: ما هیچ افتتاحیه و اختتامیهای هم نخواهیم داشت. در تاریخ مشخص شده یعنی هفتم آبان ماه فقط بخش ورکشاپها بهصورت آنلاین برگزار میشود. بخش حضوری به زمانی میافتد که شرایط بهتر شود این شرایط ممکن است دو هفته دیگر یا دو ماه دیگر پیش بیاید. اگر هم اختتامیهای داشته باشیم این موضوع بعد از اکران فیلمهای ایرانی خواهد بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- جشنواره فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی برگزیدگان
- معرفی نامزدهای چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
- آثار راهیافته به پیچینگ حرفهای جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- فیلمهای راهیافته به مسابقه سینمای بینالملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شدند
- عکاسان راهیافته به مسابقه و نمایشگاه عکس «ایران من» اعلام شدند/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- آثار تجربی راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- کتاب «چهلسالگی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران» منتشر میشود؛ تاریخنگاری و فیلمنگاری یک رویداد جوان اما قدیمی
- آثار اقتباسی سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- فرانسه، اسپانیا و هند در صدر متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران
- مهلت ارسال آثار در بخش ملی تمدید نمیشود/ ثبت نام ۱۳۱ کشور در سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت





