سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم کودکان و نوجوانان پوسان در حالی به کار خود پایان میدهد که فیلم «پایان رویاها» از تولیدات سال ۲۰۱۷ کانون پرورش فکری در مراسم گشایش آن به نمایش در آمد.
به گزارش سینماسینما، جشنواره بینالمللی فیلم کودکان و نوجوانان پوسان کره جنوبی با هدف گسترش سطح فرهنگ کودکان و نوجوانان از طریق نمایش فیلمهای متنوع قصد دارد بخشش و تنوع فرهنگی را به کودکان، نوجوانان و خانوادههایشان آموزش دهد.
این جشنواره روز ۲۰ تیر (۱۱ ژولای ۲۰۱۸) کار خود را در مرکز سینمایی پوسان آغاز کرد و روز ۲۶ تیر پایان مییابد.
بر همین اساس، در زمان نمایش فیلم «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی در این جشنواره، لعیا پالیزبان مدیر تولید این اثر به سوالهای مخاطبان پاسخ داد.
محمدعلی طالبی نیز در گفتوگویی که با راینا پارک مدیر روابط عمومی جشنواره انجام داده است، خاطرنشان کرد: موضوع این فیلم واقعیتی است که میتواند در همه جای دنیا اتفاق بیفتد. «کودک»ی کار اشتباهی را انجام میدهد و آن را از خانواده پنهان میکند، بنابراین دردسرهای او شروع میشود .طالبی افزود: در این فیلم سعی کردم به کودکان و والدین آنها آموزش دهم که چگونه باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.
به گفته طالبی، محمودخان پیرمرد سپید موی همسایه در واقع نمادی از شخصیت خود من است و دغدغههای مرا برای ساخت این فیلم بازگو میکند. او نماد انسانی است که به طبیعت و حیوانات و انسانها احترام میگذارد و دوست دارد که آدمها در صلح و صفا زندگی کنند. نظیر چنین افرادی در دنیا زیاد هستند که گرفتار آدمهای جنگ طلب و زورگویی میشوند که میخواهند همه چیز را با اسلحه و زور پیش ببرند.
کارگردان فیلم «پایان رویاها» در ادامه توضیح داد: عنوان این فیلم برای آرش (بازیگر کودک) است، کره اسب دوست داشتنی او«تیز پا»برای همیشه از دست کسانی که میخواهند او را به دام بیاندازند یا با اسلحه بزنند، میگریزد و به اعماق جنگل پناه میبرد. این برای آرش به منزلهی پایان همهی رویاهای اوست، به نظر من مرگ و نابودی طبیعت و موجودات زنده میتواند پایان رویاهای همه ما باشد، با اینهمه امید پسرک برای ادامه زندگی به پایان نمیرسد، محمودخان پیرمرد دانا تلسکوپی را به آرش میدهد تا با نگریستن به جهان بیانتهای بالای سرش مفهوم بزرگتری از زندگی را کشف کند .
«پایان رویاها» پیش از این در جشنوارههای بینالمللی همچون فیلم کودکان و نوجوانان زلین چک، فیلم داکا بنگلادش، فیلم کلکته، فیلمهای کودکان شیکاگو، فیلم سبز ایران، فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان و… به نمایش در آمده است.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «چکمه»؛ موفق در راهیابی به دنیای کودکان
- «بچه گرگ های دره سیب» در ۲ بخش جشنواره کودک به نمایش در میآید
- مجوز ساخت ۲ فیلم صادر شد
- دو جایزه جهانی برای سینمای ایران و آغاز رقابت «پایان رویاها» در بنگلادش
- گفتوگو با محمدعلی طالبی، درباره «ویولونیست»/ چرخش از فیلمسازی داستانی به مستند
- اکران «پایان رویاها» در سینماهای کانون پرورش فکری
- از «شب» رسول صدرعاملی تا «تیکتاک» طالبی روی آنتن تلویزیون
- محمدعلی طالبی: من هم کودک کاری بودم که امروز فیلمساز شدم
- رشد مخاطب سینما در فصل تابستان/ مقایسه جدول ۱۰ ساله در سینماسینما
- اعلام اسامی فیلمهای بخش «مسابقه سینمای ایران» سىاُمین جشنواره فیلم کودک
- نسبت خانواده با سینماى کودکان و نوجوانان بررسی شد/ گزارش تصویری
- میلانی «ملی و راه های نرفته اش» را میسازد
- مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۴ برگزار شد/ محمد سریر: سرمایه جاودان این سرزمین، یادگارهای فرهنگ و هنر است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





