قصیده گلمکانی و احسان بیگلری جوایز هفدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» سوئد را گرفتند.
به گزارش سینماسینما، جشنواره «یاری» که همه ساله درآمد حاصل از فروش بلیت فیلمهای حاضر در جشنواره را برای حمایت از کودکان بیسرپرست ایرانی صرف میکند، در این دوره میزبان دوازده فیلم کوتاه و سینمایی ایرانی بود که در نهایت به دو فیلم جایزه داد.
تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره به «برزخ» ساخته قصیده گلمکانی اهدا شد و احسان بیگلری برای فیلم سینمایی «برادرم خسرو» تندیس بهترین فیلم بلند را گرفت.
علیرضا مجلل، رضا باقر، مینا آذریان، سعید شریفیان و میکاییل هیلین آثار منتخب جشنواره را داوری کردند.
هفدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» به مدیریت شیدا شفیعی با همکاری و حمایت خبری «پایگاه خبری فیلم کوتاه» در روزهای ۲۳ و ۲۴ سپتامبر در دو شهر اپسالا و استکهلم سوئد برگزار شد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- نمایش آثار کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ فرانسه
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
- جایزهای برای «بازگشت به کازان» گلمکانی از روسیه
- قصیده گلمکانی داور چهاردهمین دوره جشنواره باتومی شد
- فستیوال فیلمهای ایرانی در شهر کلن، برگزار میشود؛ نمایش فیلم و معرفی کتاب
- بررسی آثار قصیده گلمکانی در فرانسه
- مرور آثار فیلمسازان زن ایرانی در جشنواره بیلبائو
- مرور آثار کارگردان ایرانی در کانادا
- حضور دو فیلم ساز زن ایرانی در جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





