وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رد تکخوانی زن در «اپرای عاشورا»، از این اپرا دفاع کرد. او همچنین درباره اکران فیلم «رستاخیز» اظهارنظر کرد.
علی جنتی در حاشیه آیین رونمایی از طرح حمایت از ترجمه آثار فارسیزبان به سایر زبانها، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: محتوای این فیلم مشکلی ندارد؛ مشکل فقط نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) است که ما هم به کارگردان اعلام کردهایم برای رفع این مشکل بر روی چهره حضرت عباس (ع) هالهای از نور بگذارد اما کارگردان مصر است که چهره حضرت عباس (ع) در فیلم باشد.
وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوالی درباره «اپرای عاشورا» گفت: «اپرای عاشورا» کاری نو درباره تاریخ عاشورا و اصحاب امام حسین (ع) از شروع حرکت تا واقعه کربلاست. این اپرا توسط گروهی ۱۲۰ نفره اجرا میشود و وقتی جمعی اینگونه میخواهند هماهنگ باشند بالطبع باید هماهنگیهایی بین آنها ایجاد شود.
او افزود: لذا مسئلهای که اینگونه در رابطه با تکخوانی یک زن در این اپرا در بوق و کرنا شده است به زمان تمرین این گروه برمیگردد که توسط یک نفر بیکار انجام شده است چون اصلا تکخوانی زن در این اپرا که اجرا شده، وجود نداشته است. ضمن اینکه طبق نظر علما اگر کاری مفسدهانگیز نباشد اشکالی ندارد و نظر مقام معظم رهبری و سایر علما نیز همین است یعنی کاری که مفسدهانگیز نباشد اشکال ندارد. حالا اگر کاری در این زمینه با موضوع دو طفل مسلم انجام شود دیگر حرفی باقی نمیگذارد.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
- واکنش رضا ناجی به شباهت نقش او در فیلم مارموز با علی جنتی وزیر اسبق ارشاد
- اکران «رستاخیر» برای خانواده فرماندههان شهید
- آثار «احمدرضا درویش» نقد و بررسی میشود
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
- از ملاقلیپور تا احمدرضا درویش/ سینماگرانی که درباره فتح خرمشهر فیلم ساختند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





