سینماسینما، علی پاکزاد – حسین کندری کارگردان فیلم «شنل» گفت: «متاسفم برای سینمایی که بار اکران را باید کارگردان به دوش بکشد. دوستان با فیلم «شنل » مشکلی نداشتند آنها من را دوست ندارند.»
به گزارش سینماسینما،«شنل» فیلمی به کارگردانی حسین کندری، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیهکنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم از ۲۶ مهر ماه در سینماهای کشور اکران شده و نمایش آن همچنان ادامه دارد. باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینینیا، آیسان حداد، رضا احمدی، مسعود فروتن، فهیمه رحیمنیا و بابک انصاری در «شنل» نقش آفرینی کردهاند.
حسین کندری کارگردان فیلم «شنل» درباره مراحل تولید فیلم گفت: «متاسفانه «شنل» دچار کج سلیقگی شد. البته دوستان با فیلم مشکلی ندارند بلکه من را دوست ندارند. «شنل» حاصل کار یک گروه دغدغهمند است. خارج از اینکه ما سعی داشتیم این فیلم برای مخاطبان جذاب باشد در عین حال سعی کردیم یک پیام جدید را به متن جامعه ارسال کنیم. تاثیر روی ذهن و اندیشه مخاطب از آن دسته موضوعاتی است که عموما در سینمای ما به آن توجه نمی شود. اما امیدوارم که ما کمی توانسته باشیم در این مسیر قدمی برداریم. بخش اعظمی از انرژی ما در زمان پیش تولید صرف شد. یعنی ما در این بخش تمرکز ویژه ای داشتیم و چند ماه برای ساخت و شرایط مطلوب برای فیلم تلاش کردیم. فیلمنامه ما نزدیک به ۱۰ بار بازنویسی شد. یک سال این پروسه به طول انجامید. اکثر مخاطبان از قصه فیلم راضی هستند.»
او ادامه داد: «متاسفانه «شنل» قربانی سیاستهای غلط و شرایط بد اکران شد. یعنی وقتی شما در نیمه اول سال چیزی در حدود بیست و پنج فیلم اکران میکنید؛ و فیلمهای باقیمانده برای نیمه دوم سال نزدیک به هفتادو پنج عدد می شود چه انتظاری میتوانید داشته باشید. این رقابت سالمی نیست. بسیاری از فیلم ها این میان می سوزند و دیده نمی شوند. البته همه درباره این مسائل آگاه هستیم.»
کارگردن فیلم «شنل» درباره تبلیغات و ممیزیهای فیلم گفت: «ما از بحث تبلیغات عبور کردهایم. به مرحله ای رسیده ایم که فقط قصد داریم بگوییم که وجود داریم همین! اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است این است که تبلیغ فیلم را مردم انجام می دهند. نه یک رسانه ای که همه ما آن را می شناسیم و فقط اهداف وانگیزه های خاص خود را پیش می برد. متاسفانه اتفاقی که برای باران کوثری در تبلیغات هم افتاد به هیچ وجه جالب نبود و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.»
کندری درباره فعالیت های پیش رو گفت: «اکنون مشغول کار روی چند فیلمنامه هستم. اما قطعی نیست. متاسفانه تو این سینما مشکل دار بار اکران به دوش کارگردان است. فیلمنامه نویس اثر هم به همین ترتیب باید مسائلی را مد نظر داشته باشد که اصلا در وظایفش نیست کمی سخت و طاقت فرسا است. از ابتدا با توجه به شخصیت هایی که مد نظر داشتیم قصد مان این بود که از رضا بهبودی و باران کوثری استفاده کنیم. باران کوثری دیرتر به پروژه اضافه شد اما با این اوصاف او هم دوماه درگیر فیلم بود. بسیاری از موضوعات نسبت به شخصیت باران کوثری تغییر کرد. آقای بهبودی ۵ ماه به خاطر فیلم ریشش را اصلاح نکرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- سه پوستر فیلم «شهر خاموش» را حذف کردند/ تلاش برخی فیلمسازان برای حذف سینمای ایران از جشنوارههای جهانی
- سوینا (سینمای نابینایان) منتشر میکند؛ ۲ داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اکران فیلمی با بازی باران کوثری
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «شیر شاه» با صدای باران کوثری
- «گیج گاه» نامزد سه جایزه جشنواره پالرمو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





