کیهان نوشت: چرا «داروغه»های سینمای ایران که از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی حمایت میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
برچسبها: ابراهیم داروغه زاده, کیهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
- توضیحات داروغهزاده درباره ممیزیهای سختگیرانه و سردرگم سینمای ایران/ فرهنگ در ایران، حوزهای حاکمیتی است/ سیاستگذاریها حاکمیتی است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- بحث توئیتری منیژه حکمت و ابراهیم داروغهزاده بر سر شفافسازی منابع مالی در سینما
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- واکنش دبیر جشنواره فجر به کنسرت ابی و شادمهر با یک و نیم غلط املایی
- واکنش داروغه زاده به ماجرای انتشار چت های خصوصی سالومه با برخی بازیگران
- شوخی عجیب دبیر جشنواره فجر با کرونا
- ارسال کمکهای اهدایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به بلوچستان
- نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ تحریم، دوتابعیتی و حمایت شهرداری از جشنواره موضوعات داغ نشست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف





