کیهان نوشت: چرا «داروغه»های سینمای ایران که از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی حمایت میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلمهایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلمهای مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلمهای مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت میگیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر میدهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت میشود. به نظر میرسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب میشود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلمهای تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلمهایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ میپردازند و واقعیتهای این بخش از تاریخ را تحریف کردهاند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلمهای حامی فتنه و تحریفکننده واقعیتهای تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلمها در سینماها تلاش میکنند، زمینه را برای ساخت فیلمهای روشنگر و آگاهکننده درباره فتنه فراهم نمیکنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
برچسبها: ابراهیم داروغه زاده, کیهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
- توضیحات داروغهزاده درباره ممیزیهای سختگیرانه و سردرگم سینمای ایران/ فرهنگ در ایران، حوزهای حاکمیتی است/ سیاستگذاریها حاکمیتی است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- بحث توئیتری منیژه حکمت و ابراهیم داروغهزاده بر سر شفافسازی منابع مالی در سینما
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- واکنش دبیر جشنواره فجر به کنسرت ابی و شادمهر با یک و نیم غلط املایی
- واکنش داروغه زاده به ماجرای انتشار چت های خصوصی سالومه با برخی بازیگران
- شوخی عجیب دبیر جشنواره فجر با کرونا
- ارسال کمکهای اهدایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به بلوچستان
- نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ تحریم، دوتابعیتی و حمایت شهرداری از جشنواره موضوعات داغ نشست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند