رمان معمایی «و دیگر هیچکس نماند» نوشته آگاتا کریستی جنایینویس معروف بریتانیایی مبنای فیلمی سینمایی میشود.
به گزارش «سینماسینما»، شرکت فاکس حقوق تولید اقتباسی سینمایی از رمان «و دیگر هیچکس نماند» (And Then There Were None) را خریداری کرد که قرار است مورتن تیلدوم کارگردان فیلم برنده اسکار «بازی تقلید» آن را کارگردانی کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، رمان معروف آگاتا کریستی اولین بار نوامبر ۱۹۳۹ منتشر شد. کریستی «و دیگر هیچکس نماند» را از روی شعر کودکانه «ده بچه زنگی» نوشت. داستان درباره ۱۰ نفر (هفت مرد و سه زن) است که توسط یک میزبان اسرارآمیز برای گذراندن تعطیلات به خانهای در یک جزیره دورافتاده دعوت میشوند. این افراد که هر یک رازی در گذشته دارند، به ترتیب کشته میشوند و…
«و دیگر هیچکس نماند» با بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه، پرفروشترین رمان کارنامه کریستی است که علاقهمندان او را بیش از همه به عنوان خالق هرکول پوآرو کارآگاه معروف دنیای ادبیات میشناسند.
شرکت «۲۱ لپس» با همکاری شرکت «آگاتا کریستیپروداکشنز» این پروژه را تهیه میکند.
تاکنون اقتباسهای تلویزیونی و سینمایی زیادی بر مبنای «و دیگر هیچکس نماند» تولید شده و «بیبیسی وان» و «لایفتایم» نیز این روزها روی یک سریال کوتاه بر مبنای کتاب معروف کریستی کار میکنند.
فاکس همچنین روی اقتباسی سینمایی از «قتل در قطار سریعالسیر شرق» دیگر کتاب کریستی کار میکند که کنت برانا آن را کارگردانی خواهد کرد.
درام تاریخی «بازی تقلید» به کارگردانی تیلدوم سال گذشته برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی (گراهام مور بر مبنای کتاب «آلن تیورینگ: انیگما» به قلم اندرو هاجز) شد. «بازی تقلید» داستان واقعی آلن تیورینگ ریاضیدان و رمزنگار بریتانیایی (با بازی بندیکت کامبربچ) است که در جنگ جهانی دوم رهبر عملیات رمزگشایی از ماشین انیگما یا همان ماشین رمزنگار آلمان نازی بود.
تیلدوم فیلم علمی تخیلی «مسافران» با بازی جنیفر لارنس و کریس پرات را در مرحله پیشتولید دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تله موش» آگاتا کریستی به برادوی میرود
- کنت برانا برای سومین بار هرکول پوآرو میشود
- با یک مینیسریال؛ هیو لوری، آگاتا کریستی را به تلویزیون میبرد
- «طبل حلبی»/ داستان یک خدای قدر ندیده؛ در مورد هرکول پوآروی دنیای سینما و تلویزیون
- جان مالکوویچ هرکول پوآرو میشود/ اقتباس جدید از آگاتا کریستی
- دو بازیگر معروف هالیوود به دنبال نقش “آگاتا کریستی”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





