نشست اول هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر که به مجموعه فیلمهای کوتاه حاضر در جشنواره اختصاص داشت، درحالی برگزار شد که تنها عوامل دو فیلم کوتاه در سالن نشست حضور داشتند.
به گزارش سینماسینما، در این نشست محمد کارت کارگردان “بچهخور”، آبان عسگری نویسنده “بچهخور”، ندا جبرائیلی بازیگر “رورانس” و الهام معین طراح لباس این فیلم حاضر بودند.
محمد کارت کارگردان «بچهخور» که در این اثر به مسائل و مضامین اجتماعی به ویژه کودکان کار و کودکان بدسرپرست میپردازد، بیان کرد که حضور در جشنواره فیلم فجر برایش اهمیت زیادی داشته، زیرا انگیزه ساز است.
او که سومین بار است در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده، درباره موضوع این اثر توضیح داد: من خودم از بچههای جنوب شهر هستم و این فیلم با پژوهش ساخته شده است. همیشه آدمهایی که هنجار شکن هستند برای من جذابتر هستند و سینما نیز وقتی برایم جذابتر میشود که وحشی باشد. زندگی امروزه نوسانات زیادی دارد بنابراین سینمای ما هم باید همانقدر پرکشش باشد.
این کارگردان همچنین بیان کرد که موضوع این فیلم توانسته در همین اندازهی فیلم کوتاه مناسب باشد اما شاید فیلم دیگری را با همین موضوع به صورت بلند ساختم.
در بخش دیگری از این نشست ندا جبرائیلی بازیگر “رورانس” درباره علت حضور نداشتن کارگردان این اثر در نشست گفت: خانم سوگل رضوانی برای حضور در جشنواره سانتاباربارا که اولین نمایش بینالمللی فیلم در خارج از ایران است، رفتهاند به همین دلیل نتوانستند در این نشست حضور داشته باشند.
در این نشست سوالی هم درباره فیلم “مادر” پرسیده شد اما هیچکدام از عوامل این فیلم در نشست حضور نداشتند.
سپس محمد کارت درباره حضور فیلمهای کوتاه در جشنواره گفت: فجر ویترین سینمای کشور است و مسئولین اگر توجه اهالی رسانه را به این گونه سینمایی ببیند، از سال آینده شاید شرایط بهتری ایجاد کنند.
او همچنین گفت: محدودیت زمانیای که برای حضور فیلمهایی که در جشنواره هستند وجود دارد مشکلاتی را ایجاد کرده است. اگر تعداد فیلمهایی که میتوانند در جشنواره باشند بیشتر شود رقابت جدی تر خواهد شد یا اینکه جشنواره فجر هیات انتخابی برای فیلمهای کوتاه به صورت مجزا داشته باشد و بگویند اولین نمایش فیلم باید در جشنواره فجر باشد.
کارگردان “بچهخور” درباره حواشیای که به دلیل محدودیت زمانی برای حضور برخی فیلمهای کوتاه ایجاد شد گفت: من دو نسخه از فیلم داشتم و مشکلی برای فیلم من وجود نداشت.
الهام معین در مورد نحوه اکران فیلمهای کوتاه در جشنواره گفت: حتی اگر ۴ فیلم کوتاه در جشنواره باشند و با وجود محدودیت زمانی برای فیلمهای کوتاه، حضور این فیلمها در جشنواره فجر بسیار مهم است زیرا مخاطب جشنواره فجر از مخاطب جشنواره فیلمهای کوتاه بیشتر است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
- مهلت ارسال اثر به سیزدهمین جشنواره ملی دانشجویی «سایه» تمدید شد
- معرفی نامزدهای بخش فیلم کوتاه و مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی مستندها و فیلمهای کوتاه راه یافته به جشنواره فیلم فجر
- اکران بسته فیلم کوتاه «چهارراه» در سینماهای هنروتجربه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





