کاتلین کندی، رییس لوکاس فیلم در جشنواره فیلم کن با حمایت از اعتصاب نویسندگان آمریکا گفت باید نویسندگان به آنچه لیاقتش را دارند، دست یابند.
به گزارش سینماسینما، سازندگان فیلم پنجم «ایندیانا جونز» دیروز در کاخ جشنواره هفتاد و ششمین جشنواره سالانه فیلم کن حضور یافتند تا در کنفرانس مطبوعاتی کن درباره «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» صحبت کنند.
در این کنفرانس خبری کاتلین کندی، رییس لوکاس فیلم، از اعتصاب نویسندگان حمایت کرد.
وی که از اولین قسمت این مجموعه با بازی هریسون فورد تهیهکننده آن بوده، گفت: همه اینجا نشان دادهاند که نمیتوان هیچیک از این کارها را بدون نوشتهای عالی انجام داد. همه ما و هر چیزی که خلق میکنیم. من کاملاً از نویسندگان حمایت میکنم و میدانم که بیشتر مردم از دستیابی نویسندگان به آنچه لیاقتشان را دارند حمایت کامل میکنند.
کندی گفت مایل است اعتصاب را در محیطی حل و فصل کند که همه بتوانند در مورد مسایل واقعاً پیچیدهای که کل صنعت سینما را تحت تاثیر قرار میدهند صحبت کنند، اما این کار زمانبر است.
وی گفت: موضوع اصلی این است که چگونه خواست نویسندگان تحتتاثیر صنعتی قرار میگیرد که واقعاً در حال تغییر است، صنعتی که خودش در بحبوحه تغییرات است، هم از نظر فنآوری و هم جنبههای اساسی کار ما.
وی افزود: زمان میبرد، اما چیزی است که همه برای آن آماده میشوند. فکر میکنم باید زمان لازم را برای بیان این احساسات اختصاص دهیم.
جیمز منگولد، کارگردان «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» هم در این نشست خبری از نویسندگان حمایت کرد.

منگولد گفت: هیچ فیلمی بدون فیلمنامه عالی خلق نمیشود و هیچ فیلمنامه بزرگی بدون نویسنده شکل نمیگیرد. نویسندگان چون در این فرآیند اولین حلقه شروع هستند، اولین کسانی هستند که فراموش میشوند. در بسیاری از بخشهای کسب و کار این رخ میدهد و من پشتیبان آنها در مبارزهشان برای چیزی هستم که برای همه عادلانه باشد.
در حالی که ۱۷ روز از اعتصاب نویسندگان میگذرد، هر روز چهرههای بیشتری از دیگر بخشهای صنعت فیلم و سینما از آنها حمایت میکنند.
«ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» پنجشنبه برای اولین بار در جشنواره کن دیده شد و قرار است از ۳۰ ژوئن از سوی دیزنی در سینماها اکران شود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- استقبال کرهایها از انیمیشن «بنیادین» پیکسار
- «ایندیانا جونز» گیشه را شگفتزده نکرد
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- گفتگو با علی عسگری کارگردان فیلم «آیههای زمینی»، به نمایش در آمده در جشنواره کن
- تقابل نهادهای اجتماعی با خانواده/ نگاهی به فیلم «همه برای بازی»
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- معرفی برندگان بخشهای جنبی جشنواره کن
- «خیال»؛ گنج هفتادوششمین جشنواره فیلم کن
- برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند/ «چگونه رابطه داشته باشیم»، برنده جایزه اصلی
- «بلوط پیر» کن لوچ پرونده بخش رقابتی کن ۲۰۲۳ را بست
- معرفی برندگان ۲ بخش جشنواره کن
- اختصاصی سینماسینما/ بخش دولتی سینمای ایران چطور کن را دور زد؟/ چتر عجیب و غریب سینمای ایران
- «آیههای زمینی» برای جایزه چقدر شانس دارد؟/ جدول ستاره منتقدان فرانسوی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





