هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با عذرخواهی محمود گبرلو و توضیحات لیلا حاتمی درباره برخوردی که پیشتر با خبرنگاران در یک نشست خبری داشته است، گذشت.
به گزارش سینماسینما، هشتمین روز جشنواره با اعلام هفت فیلم منتخب آرای مردمی جشنواره آغاز شد که در این لیست بدون اولویت فیلمهای بیست و یک روز بعد، انزوا، ماجرای نیمروز، بدون تاریخ بدون امضا، خوب بد جلف، آباجان، گشت۲ حضور داشتند.
در نخستین نشست یکشنبه ۱۷ بهمن ماه که به فیلم «خفهگی» ساخته فریدون جیرانی اختصاص داشت، محمود گبرلو در ابتدای نشست با اشاره به نشست خبری فیلم «قاتل اهلی» که شب گذشته در برج میلاد برگزار شده بود، رو به خبرنگاران از آنها عذرخواهی کرد، او از اینکه بحثهای شب گذشته باعث شده او داد بزند و از کسانی بخواهد جلسه را ترک کنند، از حاضران معذرت خواهی کرد.
الناز شاکردوست در فیلم «خفهگی» به کارگردانی فریدون جیرانی که موضوع جنایی و معمایی دارد، نقش متفاوتی را هم ایفا کرده است. او با حضور در نشست خبری و درحالیکه در صدایش لرزش احساس میشد گفت که از دیدن فیلم و حضور در برنامه هیجانزده است. او همچنین بازی در یک نقش متفاوت را اینطور توصیف کرد که به دلایلی مرگ را با چشمانش دیده و در آن لحظه احساس کرده اصلا از خودش راضی نیست، وقتی معجزه میشود و به زندگی برمیگردد، سعی میکند خودش را بشناسد و به شناخت درونی برسد، او بازی در این فیلم را ماحصل همین شناخت درونی خودش دانست.
حمید نعمتاله کارگردان فیلم سینمایی «رگ خواب» به دلیل فیلمبرداری سر کار دیگری بود و از همین رو نتوانست در نشست خبری فیلمش که در برج میلاد به نمایش درآمده، حاضر شود. با این حال از طریق تلفن چند جملهای با خبرنگاران صحبت کرد و حضور مجازی در نشست داشت.
لیلا حاتمی هم که در نشست خبری «رگ خواب» حضور داشت، وقتی از او درباره رفتار نادرستی که با خبرنگاران در یک مصاحبه حضور داشته است، توضیح داد: «من در آن جلسه مصاحبه روی سخنم با آن ۸ نفری بوده که حضور داشتند و نه همه خبرنگاران. من برای طرف روبه رو احترام قائلم و وقتی عصبانی هستم عصبانیتم را نشان میدهم چون معتقدم او آدم است و من باید نظر و احساسم را نسبت به او بروز دهم.» او گفته است: «وقتی آن افراد در جایی حضور دارند که نباید باشند، در واقع مزاحم میشوند. خودشان میدانند که جایشان آنجا نیست. من در چنین موقعیتهایی کلا فراموش میکنم که چه کسی هستم و آن شخص را ادب میکنم و این کار را تا همیشه خواهم کرد تا وقتی که حالش را داشته باشم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: وضعیت «قاتل و وحشی» تغییر نکرده/ پروانه نمایش فقط برای خارج از کشور
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





