به گزارش سینماسینما، عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی مدیران تولید سینما در گفتوگویی بیان کرد: ما در جلسهای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، درد و دلهایمان را بیان کردیم ولی بعد از آن باید دید اتفاقی میافتد یا خیر! وزیر ارشاد در این جلسه تلاش کردند به حرفها و مشکلات ما گوش بدهند و خیلی از نکات نوشته شد، امیدوارم که این جلسه دستاوردی داشته باشد و ان شاءالله آقای وزیر بتوانند برای این حوزه کاری انجام دهند.
او در ادامه گفت: ما گروهی در سینما هستیم که بیشتر از دیگر عوامل از مشکلات موجود آگاهی داریم، به همین دلیل در این جلسه سعی کردیم تا جایی که ممکن است مشکلات همه اصناف را بگوییم ولی چون وقت کم بود نشد تمام حرفهایمان را بیان کنیم و امیدواریم باز هم جلساتی برگزار شود.
جعفری یکی از مشکلات اصلی سینما را نبود امنیت شغلی دانست و افزود: حذف شدن نام مدیران تولید از پروانه ساخت به مشکلی در کل سینما تبدیل شده است. این اتفاق باعث شده است افراد غیرحرفهای به سینما وارد شوند و دستمزدها بگونهای بشود که دیگر قابل کنترل نباشد و همینطور بالا برود و این روند از اجاره لوکیشن تا دستمزدهای بازیگران و عوامل را دچار اختلال کرده و در یک کلام باید گفت که اصول کاری را به هم ریخته است.
او درباره ورود افراد غیر متخصص به بخشهای مختلف سینما تصریح کرد: در شورای داوری اکثر شکایتها از آدمهای غیرمتخصص است و این امر باعث میشود ما هم زیر سوال برویم و دائم از وزارت خانه به ما نامه میزنند که چنین اتفاقی افتاده و باید چه کار کرد؟ درواقع صنوف خانه سینما گرفتار شدهاند. در هر صنف که میرویم آمار بیکاری در آن بالاست و آدمهای نابلد و غیرمتخصص جای افراد حرفهای را گرفتهاند، مثلا در بخش دستیار کارگردان یا فیلمبردار یا منشیهای صحنه که سالها زحمت کشیدهاند، امروز به خاطر ورود افراد جدید این گروه بیکار شدهاند.
جعفری در عین حال خاطرنشان کرد: ما نمیخواهیم که جلوی کار کردن کسی را بگیریم، اتفاقا باید آدمهای جدید به این حوزه وارد شوند چون این سینما به نیروی تازه نفس نیاز دارد ولی بحث اینجاست که باید آموزش ببینند و این موضوع به یکی از بزرگترین مشکلات ما تبدیل شده است. حتی خود من هم به آموزش نیاز دارم زیرا روز به روز در دنیا اتفاقات جدیدی رخ میدهد و ما نباید از علم روز دنیا جا بمانیم.
او تصریح کرد: علیالقاعده خانه سینما باید دورههایی را برگزار کند و در این راستا، یک نفر در خانه سینما باید بانی شود تا این کار صورت بگیرد. قطعا خانه سینما مشکلی با این صحبت ندارد ولی باید متولی آن به وجود بیاید. ما حتی در خانه سینما یک صنفی داریم به نام اساتید سینما که در این راستا از این دوستان میتوان کمک گرفت چون سابقه آموزش دارند و تربیت نیروی متخصص در سینما میتواند نظم و انضباط خوبی به سینما بدهد.
این مدیر تولید از دیگر مسائل مهمی که در جلسه با وزیر مطرح شد را، وضعیت بیمه به خصوص بیمه بازنشستگی اعضاء دانست و گفت: ما برای بیمه بازنشستگی اعضاء که سنشان بالا رفته است، باید دوندگیهای زیادی انجام بدهیم و بعد هم مبلغ پرداختی اینقدر پایین است که باید حتما فکری برای آن بشود.
سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به همراه محمدمهدی حیدریان ـ رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ـ پنجشنبه، دوم آذرماه با حضور در جلسات جداگانهای با برخی اهالی سینما در موزه سینما دیدار کردند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





