دومین تجربه سینمایی احسان بیگلری، همچون فیلم اول او ، «برادرم خسرو»، به موضوع سلامت میپردازد و با محوریت یک زن میانسال در حال نگارش فیلمنامه است. او که فیلم اولش در جشنواره سلامت حضور یافته میگوید: امیدوارم شرکت در رویدادی که به نام «سلامت» است، مفید واقع شود و آگاهی مخاطب را درباره این موضوع بالاتر ببرد.
به گزارش سینماسینما، احسان بیگلری، درباره شرکت دادن «برادرم خسرو» در جشنواره سلامت گفت: از نگاه من سلامت روان جامعه حتی از سلامت جسم هم مهمتر است، چراکه رفتار و برخورد آدمهای اجتماع به شدت بر فضای زندگی اجتماعی تأثیر میگذرد و اهمیتی که سلامت روح و روان دارد، بسیار جهانشمولتر از سلامت جسم است که تنها به خود فرد و تن او مربوط میشود. در «برادرم خسرو» نیز شخصیتی داریم که دچار نوعی بیماری است و گاه شیداست و گاه، افسرده. امیدوارم شرکت کردن این اثر در رویدادی که به نام «سلامت» است مفید واقع شود و آگاهی مخاطب را درباره این موضوع بالاتر ببرد.
کارگردان «برادرم خسرو» همچنین گفت: نوشتن این فیلمنامه و پردازش شخصیت خسرو به خاطر شرایط خاصی که داشت به تحقیقات زیادی نیاز داشت و آن روزها بخش زیادی از وقت من در بخش اعصاب و روان بیمارستان روزبه صرف میشد. نمیگویم برای نوشتن شخصیت خسرو یک ما به ازای بیرونی مشخص داشتیم اما حضور در آن فضا و صحبت با پزشکان و مشاهده رفتار بیماران سوالات مرا برطرف میکرد. شهاب حسینی به عنوان بازیگر نقش در این تحقیقات میدانی حضور نداشت اما من یافتههای خودم را به او منتقل میکردم و او نیز موفق شد به خوبی این ویژگیها را در بازی خود انتقال دهد.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که فیلم دوم خود را چه وقت کلید خواهد زد، گفت: این روزها به اتفاق پریسا هاشمپور در حال نوشتن فیلمنامهای هستیم که آن هم به موضوع سلامت مرتبط است. این فیلمنامه نیز به تحقیقات زیادی نیاز دارد و گمان میکنم کلید زدن فیلم جدید به اواخر سال جاری موکول شود. این اثر بر خلاف فیلم اول، پربازیگر است و کاراکتر اصلی آن یک زن میانسال است.
فیلم سینمایی «برادرم خسرو» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. مهدی هاشمی، شهاب حسینی و هنگامه قاضیانی، بازیگران اصلی آن بودند و داستان مردی روان پریش را روایت میکردند که گاهی خیلی مهربان بود و گاهی با رفتارش اطرافیان را آزار میداد. تماشای این اثر برای مخاطبان جشنواره سلامت که از ۳۰ مرداد تا پنج شهریور برگزار میشود فراهم شده است.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





