رییس اتحادیه صنف تهیهکنندگان ایران از روزهای کرونایی تولید و توصیههایی که در این زمینه به همکاران خود داشته است، میگوید.
به گزارش سینماسینما، سید غلامرضا موسوی رییس اتحادیه صنف تهیهکنندگان ایران از روزهای کرونایی تولید و توصیههایی که در این زمینه به همکاران سینمایی خود داشته است گفت: در این روزهای کرونایی وظیفه ما به عنوان اتحادیه صنف تهیهکنندگان، توصیههای بهداشتی لازم به همکارانمان برای حفظ سلامتیشان در دوران تولید بوده است اینکه پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده، یک پزشک یا پرستار حین تولید و سر صحنه فیلمبرداری در کنارشان حاضر باشد، فاصله اجتماعی را حدالامکان رعایت کرده و همچنین حتما بحث بیمه کرونا و حوادث را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: خوشبختانه در زمینه سینما موردهای عجیب ابتلا به کرونا را شاهد نبودیم، در سریالهای تلویزیونی یا جاهای دیگر با این مساله رو به رو شدند اما در سینما معمولا همکاران ما دستورالعملهای لازم را به خوبی رعایت کردهاند.
تهیهکننده فیلم «خشکسالی و دروغ» درباره برنامههای پساکرونایی صنف تهیهکنندگان اظهار کرد: هر صنفی برای دوران بعد از کرونا برنامهریزیهای خودش را دارد، برنامههای پساکرونای تولیدکننده و تهیهکنندگان قطعا مساله تولید است. هر کدام از همکاران ما که پروانه ساخت برای فیلمشان را دارند، میتوانند برای تولید اثر شروع به کار کنند و از این نظر مشکلی هم وجود ندارد، تنها مشکلی که وجود دارد این است که فیلمهایشان اکران شود که آن هم در شورای صنفی نمایش به موقع برنامهریزی خواهد شد.
موسوی با تاکید بر وجود نداشتن مشکلی در زمینه تولید، ادامه داد: میتوان گفت همکاران ما در روزهای پساکرونایی با مشکلات چندانی رو به رو نخواهند بود و مشکلات به روزهای پیشرو برمیگردد. با توجه به همه این مسائل برای اکران فیلمها در دوران پساکرونایی باید به شرایط موجودی آن زمان توجه کرد زیرا مشخص نیست که روزهای بعد از کرونا از کی شروع خواهند شد پس ابتدا باید در این باره چشمانداز دقیقی داشته باشیم.
تهیه کننده فیلم «گل یخ» درباره مشکل اساسی تولید عنوان کرد: مشکل اساسی تولید خواب پول است، تهیهکنندگانی که میدانند با این مشکل رو به رو هستند طبیعتا میتوانند به تولید آثار دست نزنند، این چیزی نیست که ما به آنها بگوییم و تشخیص خودشان است. برای ما سلامتی گروه و کار کردن در این شرایط مهم است که در این زمینه هم توصیهنامه ها و دستورالعملهایی وجود داشته که همچنان در جریان هستند و خوشبختانه همکارانمان هم تا جایی که میتوانستند، رعایت کردند.
وی در پایان درباره تعطیلی سینماها و سرنوشت آنها بیان کرد: به جز یک ماه اولی که سینماها در تیرماه باز شد و در زمینه اکران فیلم هم خوب پیش میرفتیم، بعد از آن با اوجگیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماها رو به رو شدیم، بعد از آن هم بازگشایی تا قبل از ساعت ۱۸ بود که باز هم به معنای تعطیلی است، نمونه آن هم این است که در آن دوران شاید فقط ۱۰ پردیس باز بود. حالا هم که باز تعطیلی تمام صنوف اعلام شده است. میتوان گفت سینماها از اوایل شهریورماه تعطیل بودهاند و بعید است که تا نزدیکهای عید سینمایی بتواند باز شود یا اگر شود مورد اقبال قرار گیرد.
منبع: صبا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه مشترک کانون کارگردانان و اتحادیه تهیهکنندگان سینما/ در کنار بازیگران زن سینمای ایران ایستادهایم
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- هشدار اتحادیه تهیهکنندگان به وزارت ارشاد/ «پروانه نمایش» فصل الخطاب است
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟