افسانه پاکرو میگوید: الان برای فیلم بلند آمادهام و حتی توانایی ساخت سریال را هم دارم ولی این دلیل نمیشود که فیلم کوتاه را کنار بگذارم.
به گزارش سینماسینما، بعد از فیلم سینمایی «رویای خیس» گمان میرفت سینمای ایران شاهد پدیده جدیدی در بازیگری خواهد شد اما چند سال دوری از کار بازیگری باعث شد در گفتوگوی کوتاهی علت ماجرا را جویا شویم.
افسانه پاکرو میگوید: بعد از فوت آقای کیارستمی از لحاظ روحیه کاملا بههم ریختم و تا همین الان نتوانستم پروژهای را قبول کنم.
بازیگر رویای خیس گفت: من سه سال است در سینمای ایران کار نکردهام. قبل از این سه سال هم درگیر پروژه چین آقای کیارستمی بودم. بعد از فوت ایشان از لحاظ روحی کاملا به هم ریختم و تا همین الان نتوانستم پروژهای را قبول کنم.
پاکرو ادامه داد: آن موقع اینقدر حالم بود که الان نسبت به آن حال و هوا خیلی بهتر هستم. قبل از ورود من به پروژه آقای کیارستمی ایشان کار میکردند و من نمیتوانم زیاد در رابطه با این پروژه صحبت کنم.
او درباره نحوه آشناییای خود با مرحوم کیارستمی گفت: من به واسطه یک فستیوال خارجی با ایشان آشنا شدم و همکاری من با ایشان صرفا برای تدوین بود.
افسانه پاکرو درباره همکاری با مرحوم کیارستمی گفت: اسم کار ابتدا «علی و کوچه» بود ولی اسم آن به «تکنیک و منو به خانه ببر» تغییر پیدا کرد. اولین اکران آن هم در جشنواره ونیز بود.
این بازیگر ادامه داد: مردم خیلی میگویند چرا نیستید. درحالی که پرکارترین دوران کاریام را سپری کردم و وقتی با آقای کیارستمی کار کردم دیگر نمیتوانستم با فرد دیگری کار کنم چون شما وقتی با بزرگترین و بهترین دارید کار میکنید، نه میتوانید و نه راضی میشوید با دیگری کار کنید و بعد از آن من برای بازی قطعی شدم. در این مدت من خیلی پیشنهاد بازی داشتم. ولی متاسفانه زمان خیلی بدی بود و از هیچ کاری پشیمان نمیشوم چون همیشه کاری که دوست داشتم را انجام دادم. ولی از نظر روحی موقعیتی نبوده که سرکاری بروم.
او افزود: من حرفهای زیادی نمیتوانم در رابطه با بزرگی آقای کیارستمی بزنم. ایشان از نظر رفتاری و کاری به شدت به افکار و سلایق من نزدیک بودند. کتاب شعری از ایشان کار کردیم به اسم معشوق که مجموعهای از شعرهای تمام شاعرهایی بود که در رابطه با معشوق شعر گفته بودند. کارهای زیادی از قبیل عکاسی و نجاری هم با ایشان انجام دادم. این مدت کم برای من هزار سال تجربه به همراه داشت.
بازیگر فیلم «محاکمه» درباره فعالیت کم این روزهایش در سینما گفت: من بعد از رویای خیس دوست داشتم بیشتر در پشت صحنه فعالیت کنم. به خاطر همین بعد از رویای خیس به دفتر انجمن سینمای جوان رفتم و دوره کارگردانیام را گذراندم و از آنجا به بعد سعی کردم بروم و تمام چیزهایی که به کار کارگردانی مربوط است را یاد بگیرم و تمرین کنم. با اینکه فیلمهای کوتاه من به واسطه کار بازیگری که انجام میدادم، همیشه تهیهکننده داشت و حتی یکبارهم این اتفاق افتاد و با یک تهیهکننده مطرح کار کردم ولی بعد از آن تصمیم گرفتم بصورت مستقل کار کنم.
افسانه پاکرو درباره زمان ساخت فیلم بلند گفت: خیلی به من میگفتند که نمیخواهی اولین فیلم بلندت را بسازی؟ گفتم خیر. من خودم را نمیتوانم گول بزنم و در آن برحه زمانی باید بیشتر روی خودم کار میکردم. دوست دارم به احساس خودم احترام بگذارم و تمایلی برای به اشتراک گذاشتن این احساس با بقیه ندارم. تا اینکه دروغ بگویم یا فیلم بازی کنم برای کسی. اما الان برای فیلم بلند آمادهام و حتی توانایی ساخت سریال را هم دارم. ولی این دلیل نمیشود که فیلم کوتاه را کنار بگذارم. من هروقت اراده کنم به سینمای کوتاه بازمیگردم.
او در پایان گفت: من بارها گفتم که صفحه اینستاگرام ندارم و به نام من صفحههای زیادی باز شده است و اینکار هنوز ادامه دارد. صفحات قلابی پارسال من بیشترین فالوور را داشت. به نام من کانال تلگرامی میزنند. تلفن من را میفروشند به من زنگ میزنند و میگویند توروخدا صحبت کنید ما تلفنت را خریدهایم. بسیار آزاردهنده است وقتی که شب گوشی را چک میکنید از ۱۰ تماس ۸ تای آن مزاحم باشد.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





