در حالی پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر به پایان رسید که برج میلاد میزبان چهره های متعددی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
سینماسینما، زهرا نعیمی: پنجمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، اهالی رسانه شاهد پنج فیلم دیگر بودند که با نظرات مختلفی روبرو بود.
طبق برنامه در سانس نخست از اکران فیلم ها، در بخش سینما حقیقت، مستند «رئیس الوزراء» به کارگردانی سید محمد رضا هاشمیان به نمایش در آمد.
این فیلم روایت مستندی است از دوره چهارم نخست وزیری احمد قوامالسلطنه که در آن زمان یعنی سال ۱۳۲۴ ،ایران دوران بسیار پرآشوبی را پشتسر میگذاشت.
«بدون تاریخ، بدون امضا» عنوان دومین اثر سینمایی وحید جلیلوند بود که در سانس دوم در سالن اصلی برج میلاد به نمایش در آمد.
این فیلم با تهیهکنندگی علی جلیلوند از بازیگرانی چون امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادى و نوید محمدزاده بهره میبرد. سالن اصلی برج میلاد هنگام نمایش این فیلم یکی از شلوغ ترین سانس های خود را تجربه می کرد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این میشناخته است.
دومین اثر وحید جلیلوند مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و در نشست خبری این فیلم صحبت های جالبی بیان شد.
در این نشست، عبدالله اسکندری که در این فیلم به عنوان طراح چهره پرداز با این گروه همکاری داشت برای اولین بار در نشست خبری یک فیلم در جشنواره شرکت کرد.
نام احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده در تیتراژ فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» از نکات حائز اهمیت بود و سبب شد برای خبرنگاران جای سوال پیش بیاید.
از این رو علی جلیلوند درباره همکاریش با علیخانی گفت: « با توجه به دغدغه های اجتماعی او و حرف مشترکی که داشتیم با هم در این پروژه همکاری کردیم اما این موضوع را رسانه ای نکردیم.»
در سانس سوم در بخش چشم انداز سینمای ایران، فیلم «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی به اکران در آمد.
این فیلم درام و حادثه ای ، به اتفاقات سال ۸۸ می پردازد و در آن بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، سارا خوئینیها و شهرام عبدلی ایفای نقش میکنند.
مشاجره بهروز غریب پور با انتظامات برج میلاد
در روزهای اخیر در سئانسهای مهم برج میلاد دوباره ازدحام غیر عادی به چشم میخورد. همین امر موجب شد تا دقایقی پیش بهروز غریب پور، مدیر کاخ جشنواره به انتظامات برج بابت اجازه ورود به افراد بدون کارت و نامرتبط معترض شود و با آنها به مشاجره بپردازد.
غریب پور برای دقایقی شخصا به چک کردن کارت ها پرداخت و حتی از ورود چند نفر نیز جلوگیری کرد.
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز با حضور در برج میلاد به تماشای فیلم «انزوا» در سانس چهارم در روز پنجم نشستند.
فیلم سینمایی «انزوا» اولین ساخته بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی که تهیهکنندگی آن را پیمان جعفری بر عهده دارد،
در خلاصه داستان «انزوا» آمده است: «زهره در راه منزل احساس میکند، کسی او را تعقیب میکند. او فرار میکند و همین عامل باعث میشود تا او در یک سانحهی تصادف فوت کند. پروز همسر زهره بعد از ۶ سال، برای اولین بار، با ضمانت رییس زندان به مدت ۷۲ ساعت به مرخصی میرود تا زهره را دفن کرده و در مراسمش شرکت کند. اما او دغدغهاش چیز دیگریست…»
در آخرین سانس اکران فیلم در این روز، فیلم «مادری» در بخش فیلم اول، کاری از رقیه توکلی به نمایش در آمد.
داستان «مادری» درباره زندگی ۲ خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.
کاخ جشنواره در این روز میزبان چهره هایی چون محمدرضا عارف (رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی)، ابراهیم حاتمی کیا (کارگردان) ،سید مصطفی ابطحی (رئیس موسسه رسانه های تصویری)، عادل فردوسی پور(مجری)، الناز شاکر دوست(بازیگر)، آتش تقی پور (بازیگر) و … بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بغضت را قورت بده/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- سیر روز در شب/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- رستگاری در حزن/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- «بدون تاریخ، بدون امضا» به نمایش خانگی آمد
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در جشنواره حقوق بشر ژنو
- با حضور امیر اثباتی، وحید جلیلوند و سعید عقیقی؛ مداخلهی هنرمند سینما در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- «شب، داخلی، دیوار» در فهرست نامزدهای جوایز آسیا پاسیفیک
- نشست «شب، داخلی، دیوار» در ونیز برگزار شد/ وحید جلیلوند: بدون دوقطبیها «گفتگو» بهتر شکل میگیرد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت/ نمایش یکی از بهترین فیلمهای سالهای اخیر سینمای ایران در ونیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





