فیلم سینمایی «زمستان بود» در دو جشنواره بینالمللی جوایزی را کسب کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «زمستان بود» به کارگردانی وحید پرشاد و تهیهکنندگی کامبیز بابایی و بهمن کامیار، در ادامه مسیر موفقیتهای جهانی خود، در دو جشنواره بینالمللی دیگر جوایزی را دریافت کرد.
نازنین بیاتی برای بازی در این فیلم، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بینالمللی فیلم هند (Indian Movie Awards) شد که ۱۵ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۳ مهر ۱۴۰۴) در هند برگزار شد. در همین رویداد، فیلم «زمستان بود» نیز جایزه بهترین فیلم بلند خارجی زبان را از آن خود کرد.
این اثر همچنین در جشنواره بینالمللی فیلم آتن (Athens International Monthly Art Film Festival) که ۷ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۴) در یونان برگزار شد، جایزه بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد.
پیشتر، «زمستان بود» جایزه بهترین فیلم خارجی را از جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو دریافت کرده و در جشنواره «پل طلایی» استانبول نیز در بخش رقابتی اصلی حضور داشته است.
این فیلم نخستین تجربه سینمایی وحید پرشاد است و بازیگرانی چون نازنین بیاتی، الهام کردا، محمد امین، رضا کیانیان (با حضور) و شارمین علیمحمدی (با معرفی) در آن به ایفای نقش پرداختهاند.
در خلاصه داستان «زمستان بود» آمده است: «کاش قصه همهمون تهش خوب باشه. قشنگ باشه. نه مثل جمعه. دلگیر و تلخ. امروز برای من عین غروب جمعه بود، انگار زمستان بود…»
پخش بینالمللی این فیلم بر عهده شرکت KBN است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زمستان بود» بهترین فیلم خارجی جشنواره شیکاگو شد
- فهرست بازیگران «لاکپشت» کامل شد/ ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه جشنواره
- ایدهای بکر که در سطح ماند/ نگاهی به فیلم «عروسی مردم»
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «کلاه قرمزی و پسرخاله» با صدای نازنین بیاتی
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- الهام کردا و نازنین بیاتی در «زمستان بود»/ آغاز تولید با پایان کرونا
- تدوین «عروسی مردم» به پایان رسید
- فیلمبرداری «عروسی مردم» به پایان رسید
- نخستین تصویر از «جشنی دو میلیون»
- نازنین بیاتی به «روزی دو میلیون» پیوست
- سینماها با فیلمهای جدید جان میگیرند
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





