فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در جشنواره فیلم های ایرانی شهر تورنتو کانادا با حضور ساره بیات بازیگر نقش فریبا به نمایش درمیآید.
عباس رافعی کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» درباره حضور این فیلم در جشنوارهای در تورنتو کاناد گفت: هرچند که برگزارکنندگان این رویداد سینمایی نام جشنواره بر خود نهاده اند اما این رویداد را میتوان به عنوان یک هفته فیلم نامگذاری کرد که هدفش شناسایی سینمای امروز ایران به ایرانیان خارج از کشور است.
وی ادامه داد: معمولا هفتاد درصد تماشاگران را مهاجران ایرانی تشکیل میدهند و در سالهای گذشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی این امر بود که با کمبود بودجه مواجه شد و این اقدام مهم سینمایی در آن سازمان رفته رفته رنگ باخت ولی جای خرسندی است که این فعالیت ها توسط بخش خصوصی ادامه پیدا کرد و اکنون نه تنها در تورنتو بلکه در لندن، سیدنی، نیویورک، کلن و فرانکفورت نیز بخش خصوصی در حال برگزاری این رویداد سینمایی هستند.
رافعی درباره حضور فیلم «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره های بین المللی توضیح داد: این فیلم همزمان در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم آسیاتیکا که در شهر رم ایتالیا برگزار می شود، حضور دارد و به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره انتخاب شده است و هفته گذشته هم در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم براشوایک آلمان حضور داشت.
فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در نهمین دوره جشنواره نیویورک و بیست و چهارمین دوره جشنواره هارتلند موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد و در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شدند و پیش از این عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد. در شهریور ماه امسال در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم نیوجرسی آمریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد و همزمان جایزه بهترین فیلم سینمایی جشنواره هرات را دریافت کرد.
همچنین عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک (توسعه و ارتقا سینمای آسیا) را به عنوان فیلمی که در جهت ارتقای سینمای آسیا گام برمیدارد دریافت کرد.
عباس رافعی بیش از این نیز در بخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا و در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت و فیلم فصل فراموشی فریبا در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.
این فیلم داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور میشود برای امرار معاش و تامین هزینههای بیمارستان با وانت او کار کند.
پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» انجام میگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- درباره سریال «محکوم»/ محکوم به تماشا
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- تاریخی که سینما نشد/ نگاهی به فیلم «عنکبوت»
- بازنمایی ژورنالیستی یک قاتل ایدئولوژیک بر پرده نقرهای/ نگاهی به فیلم «عنکبوت»
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- اکران خصوصی فیلم عنکبوت / گزارش تصویری
- راهیابی «عنکبوت» به سیزدهمین جشنواره بینالمللی بنگلور هند
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- دروغ گفتن یا دروغ نگفتن، مسئله تنها این نیست/ نگاهی به «جدایی نادر از سیمین»؛ به مناسبت دهمین سالِ اکرانش
- نقدی بر فیلم «هزارتو»/ «رازهای پردردسر»
- «عنکبوت» به ایستگاه پایانی رسید
- اکران خصوصی کروکودیل / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی






