ساره بیات بازیگر سینما بهعنوان سفیر صنایع دستی در روزهای آخر ریاست زهرا احمدیپور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد؛ حالا این سوال مطرح است که سفیر صنایع دستی چه وظایفی برعهده دارد؟
به گزارش سینماسینما، حدود دو ماه از انتخاب ساره بیات به عنوان سفیر صنایع دستی میگذرد، سفیری که انتخاب او با واکنشهایی از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی روبرو شد.
برخی فعالان این حوزه معتقدند که هر هنرمند صنایع دستی به تنهایی یک سفیر محسوب میشود، بنابراین دلیلی برای انتخاب سفیر در این حوزه وجود ندارد. همچنین این سوال مطرح است چرا سفیر صنایع دستی در هر مراسم رسمی که تا کنون شرکت کرده، حتی نشانهای از هنرهای سنتی در پوشش خود به همراه نداشته است؟
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، درباره اینکه سفیر صنایع دستی چه وظایفی بر عهده دارد؟ بیان کرد: سفیر صنایع دستی نیز مثل سفیران صلح، محیط زیست و غیره است و بیشتر جنبه ترویجی و تشویقی دارد تا به گفتمان سازی در این زمینه کمک کند بنابراین وجود سفیر در اصل یک حرکت خوب است و میتواند به گفتمان سازی کمک کند.
او ادامه داد: سفیر صنایع دستی و هنرهای سنتی بودن کار دشواری است زیرا همه هنرمندان صنایع دستی سفیر محسوب میشوند. من روز اولی که با خانم بیات جلسه داشتم هم اعلام کردم که شما در واقع سفیر سفیران هستید چون هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی خودشان سفیر یک فرهنگ بزرگ هستند و آن را نمایندگی میکنند. شما به نوعی نماینده گروهی از نمایندگان هستید و کار دشواری پیش رو دارید.
نامور مطلق درباره اینکه تا کنون ساره بیات در این زمینه مفید عمل کرده است یا نه؟ بیان کرد: به عقیده من مفید بوده است و میتواند با برنامهای که از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به این هنرمند سینما داده میشود و همچنین زمان آزادی که در آینده پیدا خواهد کرد، مفیدتر هم باشد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: در مدتی که خانم بیات سفیر صنایع دستی شد، درگیر چند پروژه بزرگ بود به همین دلیل زمان آزاد و کافی نداشت با این حال هر زمانی که معاونت صنایع دستی برنامه داشت به سختی هم که شده در برنامهها حاضر شد. قطعا در آینده از وجود این هنرمند سینما استفاده بهتر و بیشتری میبریم. این بازیگر میتواند با قشر جوانی که با او در ارتباط هستند و کارهایش را ترغیب میکند، در حوزه صنایع دستی موثر باشد.
او با بیان اینکه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی از هر چیزی که بتواند به گفتمان، کیفی سازی و تجاری سازی صنایع دستی کمک کند، استفاده میکند، افزود: خانم بیات میتواند به بخشی از گفتمان سازی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کمک کند. معاونت صنایع دستی از هر کس دیگری که بتواند در این زمینه کمک کند، بهره میبرد.
نامور مطلق اظهار کرد: حضور ایشان موجب میشود بخشی از جامعه که با صنایع دستی مرتبط نیستند، از طریق این بازیگر با این حوزه ارتباط برقرار کنند. معاونت صنایع دستی آماده است تا از ظرفیت بیشتر در این زمینه استفاده کند. ما حوزه گشوده رویی هستیم و دوست داریم برای بهبود وضعیت هنرمندان از همهی امکانات استفاده کنیم. خانم بیات هم تا کنون همراهی خوبی با ما داشته و امیدواریم بیشتر از او و امثال این هنرمند در این زمینه بهره ببریم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- درباره سریال «محکوم»/ محکوم به تماشا
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- تاریخی که سینما نشد/ نگاهی به فیلم «عنکبوت»
- بازنمایی ژورنالیستی یک قاتل ایدئولوژیک بر پرده نقرهای/ نگاهی به فیلم «عنکبوت»
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- اکران خصوصی فیلم عنکبوت / گزارش تصویری
- راهیابی «عنکبوت» به سیزدهمین جشنواره بینالمللی بنگلور هند
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- دروغ گفتن یا دروغ نگفتن، مسئله تنها این نیست/ نگاهی به «جدایی نادر از سیمین»؛ به مناسبت دهمین سالِ اکرانش
- برای مراسم ۲۰۲۱؛ مجریان گلدن گلوب تعیین شدند
- راسل کرو سرآشپز میشود
- آیا روز کیانو ریوز در تقویمها ثبت میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





