مهناز افشار در گفت وگو با فریدون جیرانی از فعالیت های اخیر خود در حوزه سینما و تئاتر گفت و درباره حواشی که پیرامون همسرش ایجاد شده است توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، مهناز افشار شامگاه شنبه چهارم آبان ماه مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «سی و پنج» بود.
افشار در ابتدای برنامه به بهانه بازی در تئاتر «الیورتوئیست» با مروری بر نمایشهایی که در گذشته بازی کرده گفت: «در تئاتر فرصت جبران نداریم. اولین بار که تئاتر بازی کردم کار آقای حداد و زمانی بود که نسبت به حضور بازیگران سینما در تئاتر انتقاد میشد. اول بابت آن انتقادها دلخور شدم اما بعدها که فکر کردم همان انتقادها من را ساخت. پنج ماه است که برای تئاتر الیور توئیست تمرین میکنیم. سعید چنگیزیان و نوید محمدزاده اصلا شبیه به هم نیستند. دو بیل متفاوت هستند. و به نظرم این نمایش یکی از متفاوتترین نمایشهایی است که بازی کردهام. بدون هیچ ادایی است.»
اولویت کاریام سینماست، برای ساختن خودم سالی یک تئاتر بازی میکنم
او درباره انتخابی اولویتش بین تئاتر و سینما توضیح داد: «اولویت کاریام سینماست اما با خودم عهد کردهام که سالی یک تئاتر بازی کنم تا ساخته شوم. در دوران دبیرستان به دلیل اینکه مدام می شنیدم که شبیه گوگوش هستم، این حس خوب و فوق العادهای که شبیه یک آرتیست بزرگ هستم در من شکل گرفت و برای همین بسیار دوست داشتم که دیده شوم. برای همین از ۱۸ سالگی که وارد سینما شدم اصلا به مسئولیتی که در آینده بر دوشم ایجاد می شد فکر نمی کردم.»
بازیگر «متروپل» افزود: «فکر می کنم از فیلم «سالاد فصل» شما سینمای شما برای من خیلی جدیتر شد دقیقا عکس اوایل فعالیتام.»
افشار درباره ارتباطی که با پارتنرهایش داشت، گفت: «من و محمدرضا گلزار همدیگر را خیلی خوب میشناسیم و میدانیم چه چیزی ممکن است ما را از یکدیگر بهم بریزد.»
اگر از تلویزیون پیشنهادی داشته باشم، بازی نمیکنم
او درباره جایگاهی که در بازیگری برای خود متصور است، بیان کرد: «زمانی رسید که فکر میکردم دیگر فرصت درجا زدن نیست آن هم وقتی منتقدان به من جایزه میدهند یا کارگردانهای مهم به من پیشنهاد میدهند کم هوشی بود اگر به انتخابهایم دقت نمیکردم. معتقد هستم ما با اشتباهاتمان شکل میگیریم و مهم این است که برطرفشان کنیم. من آدم جنگجویی هستم.»
این بازیگر درباره ارتباطی که با تلویزیون دارد، گفت: «با تلویزیون رابطهام خوب نیست و اگر پیشنهاد کاری بشود بازی نمیکنم.»
از حسرت اکران نشدن فیلم فرمانآرا تا ناراحتی از مسعود کیمیایی
در بخش دیگر این گفتگو افشار نظر خود را درباره تعدادی از فیلم هایی که بازی کرده است، بیان کرد: «دارکوب»: را خیلی دوست دارم و لحظاتی که به عنوان مادر بازی کردم را دوست دارم، «دوستان»: شروع دیده شدن، «شور عشق»: شور جوانی، «نگین»: تجربهای در بین بزرگان، «دختری در قفس»: دیدن ماکت خودم پشت قفس، «سیزده گربه»: گریمش جالب بود، «سالاد فصل»: خیلی دوست دارم، «آکواریوم»: واقعا این فیلم را دوست دارم، «رئیس»: بیشتر خود آقای کیمیایی برایم مهم بود، «تسویه حساب»: موضوع مهمی داشت، «شبانهروز»: کارگردانهای عجیب و دنیایی عجیب دارد، «دعوت»: آقای حاتمیکیا عجیب این فیلم زنانه را خوب ساختند، «قصه پریا»: خیلی به آن فیلم ظلم شد، «سعادتآباد»: براش جایزه گرفتم، «برف روی کاجها»: به بلوغ رسیدم، «چه خوبه برگشتی»: جلوی دوربین مهرجویی قرارگرفتن لذت داشت، «متروپل»: افسوس میخورم که آقای کیمیایی و پسرشون از این فیلم دفاع نکردند، «دل دیوانه»: حسرت داریم که فیلمهای آقای بهمن فرمانآرا اکران نمیشود، «نهنگ عنبر ۱و ۲»: خیلی دوستشان دارم.
اشتباه است که مسئولان کارگردان سرشناس را نشناسند
افشار درباره مشکل اکران فیلم «ارادتمند نازنین بهاره…» نظر خود را اینطور بیان کرد: «خیلی اشتباه است که مسئولانی که در بخش صدور پروانه نمایش سمتی دارند این اشتباه را بکنند که یک کارگردان را نشناسند، آقای کاهانی کارگردان شناخته شده و سرشناس سینمای ایران است که فیلم های گذشته شان را دیده ایم و با سبک آثارشان آشنا هستیم. این فیلم قبل از تولید پروانه ساخت گرفته و وقتی پروانه ساخت به فیلمی می دهیم اجازه پروانه نمایش ندادن به آن نداریم. اگر ایرادی وجود داشت حتما باید در همان مرحله اول اعلام میکردند، چرا باید این همه هزینه شود و بازیگران و عوامل کار کنند و بعد هم فیلم نمایش داده نشود.»
او افزود: «من سبک کاری آقای کاهانی را خیلی دوست دارم و «اسب حیوان نجیبی است» بهترین فیلم ایشان از نظر من است.»
افشار درباره بهترین پارتنرهایی که آن ها کار کرده است، گفت: «رضا گلزار، رضا عطاران، لیلا حاتمی، هنگامه قاضیانی، ساره بیات، هومن سیدی و کلا با همه پارتنرهایم ارتباط خوبی برقرار می کنم.»
بازیگر «نهنگ عنبر» درباره فعالیت های غیرسینمایی خود توضیح داد: «خیلی فعالیتهای اجتماعی دارم که برایم جدی بود و الان بسیار جدیتر شده است و تمام تمرکزم را روی بچه های بدسرپرست گذاشتم، درست است که برخی میگویند در این زمینه تخصص ندارم اما به نظرم مشکلی است که در جامعه ما وجود دارد و نیاز داریم که این معضل را برطرف کنیم.»
مهریهام را آقای خاتمی از همه بهتر میداند
او در پاسخ به پرسش جیرانی برای پایان شایعات درباره مقدار مهریه اش گفت: «اولین بار این صحبت از جانب مرضیه برومند عزیز مطرح شد و بعد از آن ایشان در افتتاحیه تئاتر لیلی رشیدی گفتند که عصبانی بودند این حرف را زدند و آقای خاتمی نازنین که ما را عقد کردند از همه بهتر می دانند که مهریه من چقدر است. مهریه من ۱۰ شاخه گل نرگس است. فرزندم هم در آمریکا متولد نشده است و در جایی که پدرش متولد شد یعنی کشور آلمان به دنیا آمد و قانون کشور آلمان هم اینطور نیست که هرکس در آن کشور متولد می شود تابعیت آن را می گیرد. کلا نسبتی با ژن خوب نداریم.»
او درباره تازه ترین فعالیت سینمایی اش هم بیان کرد: ««شاه کش» کار بسیار سخت و متفاوتی است و امیدوارم که این حجم از سختی که تمام عوامل تحمل می کنند نتیجه خوب و ثمربخشی بدهد.»
افشار درباره بهترین آثار ایرانی و خارجی در چند ماه اخیر دیده است گفت: «در فیلم های ایرانی «رگ خواب» بسیار خوب بود و بازی لیلا حاتمی فوق العاده بود و خیلی آن را دوست داشتم، سریال «بازی تاج و تخت»، «خانه پوشالی» و «وست ورد» را خیلی دنبال می کنم.»
همسرم در ماجرای شیرخشک دستی نداشته است
این بازیگر در پاسخ به این که چه آروزهایی در آینده دارد، گفت: «شاید قبل از ازدواج آرزوهایی به شکل دیگری داشتم و بعد از ازدواج و تولد فرزندم آرزوهایم به شکلی شده است. امیدوارم زودتر بتوانم به شکل درستتری ابهاماتی که درباره زندگی ام وجود دارد را برطرف کنم. مانند سن همسرم، عکس اشتباهش، محل تولد نادرست و موضوع شیرخشکهای تاریخ گذشته که به او نسبت داده شد و من سر آن خیلی اذیت شدم.»
بازیگر «متروپل» ادامه داد: «در گفتگوی قبلیام از دولت و تمامی ارگانهای مربوطه درخواست کردم که برای روشن شدن مسئلهای که برای همسرم ایجاد شده واقعیت را بیان کنند و حواشی را از بین ببرند. مشکل همسرم یک اختلاف مالی است و قطعا به دادگاه عادل و شفاف رضایت دارم که مسئله را بررسی کند. زیرا که خط قرمز من حق مردم است و به آن حکم من رضایت می دهم اما این را بگویم که من همه نوع فعالیتهای اجتماعی را انجام دادم و دلم می خواهد اینجا عذرخواهی کنم که نتوانستم درباره این موضوع شفاف صحبت کنم زیرا که از قدرت من خارج بود و کسانی که این دروغ را راه انداختند خیلی قویتر از من بودند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- همزمان با آخرین پاتوق فیلم کوتاه در تابستان ۱۴۰۱؛ پوستر سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران رونمایی میشود
- چرا لمپنها به سینما بازگشتند؟ | فریدون جیرانی: از باخت اصولگرایان در مجلس ششم شروع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری